בחמאס מאיימים: "אם הכסף לא יועבר- נחזור לאלימות" - סרוגים

בחמאס מאיימים: "אם הכסף לא יועבר- נחזור לאלימות"

ארגון הטרור חמאס איים כי במידה והפעימה השלישית של המענק הכספי מקטאר לא יועבר תוך שבוע- האלימות בגבול הרצועה תתחדש. אמש הוחלט לדחות את העברת הכסף בעקבות שיגור הרקטה לעבר ישראל

בחמאס מאיימים: "אם הכסף לא יועבר- נחזור לאלימות"
  (צילום: עבד ראהים חאטיב\פלאש 90)

חוזרים לאיים: ארגון חמאס הודיע למודיעין המצרי כי במידה והפעימה השלישית של המענק הכספי מקטאר לא יועבר לרצועת עזה תוך שבוע- הארגון יחדש בהדרגה את האלימות בגבול עם ישראל. כך פורסם הבוקר (שלישי) בעיתון הפלסטיני "אל-אחבאר".

על פי הדיווח, בחמאס הבהירו למצרים כי הכספים, שמוערכים בשווי של 15 מיליון דולר, מהווים חלק מהתחייבות של ישראל אליהם- זאת למרות שששראל לא אישרה את ההסכם שנחתם יחד עם ירדן ומצרים. לטענתם, במידה וראש הממשלה נתניהו יחליט שלא להעביר את הפעימה, האלימות תגיע לשיא באירוע "צעדת השיבה" ביום שישי הבא.

במקביל דווח כי חמאס ביקש ממצרים להפעיל לחץ על יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כדי שיפסיק את הסנקציות על רצועת עזה. בין היתר, מבקשים בארגון הטרור לפתוח את מעבר רפיח – שנסגר בתחילת השבוע בעקבות המתיחות עם בכירי הרשות. בחמאס רואים בסגירת מעבר רפיח כניסיון בחבל בביקורו הצפוי של ראש הלשכה המדינית של החמאס, אסמאעיל הנייה, במוסקבה בשבוע הבא.

כזכור, אמש דווח כי העברת הפעימה השלישית של הכספים מקטאר לבכירי חמאס נדחתה. על פי ההערכות, דחיית העברת הכספים מגיעה כתגובה למתיחות בגבול הדרום. זאת לאחר שרקטה ששוגרה אמש רצועת עזה לעבר שטח ישראל ויורטה על ידי מערכת 'כיפת ברזל'. דובר חמאס, עבד אל-לטיף א-קאנוע, הגיב בחריפות להחלטה ואמר כי "ישראל לא עושה טובה שהיא מספקת את זכויותינו הגזולות. נמשיך בצעדות השיבה עד שנשבור את המצור" אמר. "ישראל תששא בתוצאות של הפרת ההבטחה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
חחחחח, תזכירו לי מתי הפסקתם עם האלימות?
נעמה | 08-01-2019 9:56
אני כבר לא יודעת מי מטומטם יותר, אנחנו או הם?
2
כלומר, יריית רקטה היא לא אלימות...
"יחזרו לאלימות"? | 08-01-2019 10:04
יחזרו לאלימות? כלומר, יריית רקטה היא לא אלימות...
3
יצא המרצע מן השק - הכל זה כסף$$$$$
נועם | 08-01-2019 19:35
חמאס עושה טרור בכדי שישראל תתקוף את עזה, וככה מתבכיין ומגייס כספים מן העולם לאומללים הפלסטינים... וישראל מגינה על עצמה עם מערכות מתקדמות פרי פיתוחה וככה מוכרת את המערכות האלו לעולם... נקודה קטנה במזרח התיכון שעושה הרבה רעש וככה מגייסת ועושה הרבה כסף...