נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן (צילום: רויטרס, חדשות)
"נסיגת ארה"ב מסוריה, צעד נכון" | צילום: רויטרס, חדשות

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, פרסם אמש (שני) טור דעה ב"ניו יורק טיימס" בו הביע תמיכה בהחלטת טראמפ להסיג את הכוחות האמריקנים מסוריה. הוא הדגיש כי על ארה"ב לעשות זאת בתכנון נכון עם בעלות בריתה וטען כי מדינתו היא היחידה שיכולה לעבוד בשיתוף פעולה גם עם רוסיה וגם עם ארה"ב.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

"אנו מחויבים להביס את דאע"ש ולחסל את הטרור בסוריה" כתב הנשיא הטורקי. "אני מדגיש אנו נביס את הטרור וטורקיה תבטיח את ביטחונה של הקהילה הבינלאומית שאנו סומכים עליה כי תהיה לצדנו".

ארדואן קרא בטורו לשאר בעלות הברית לשלב כוחות כדי להכריע ולחסל את דאע"ש: "האויב של המוסלמים ברחבי העולם". ארדואן טען שמבחינה צבאית המדינה האיסלמית כבר חוסלה אך הדגיש: "אנו מודאגים מאוד מכך שכוחות אחרים עשויים להשתמש בשרידי הארגון כתירוץ להתערב בענייניה הפנימיים של סוריה".

"אחרי שנחסל את דאע"ש הצעד הראשון יהיה להקים גוף סורי יציב שידאג לאזרחים הסורי ויביא לחוק וסדר במדינה", אמר ארדואן. "במובן הזה אני רוצה להדגיש שאין לנו חילוקי דעות או ויכוחים עם הכורדים בסוריה".

"עם נסיגת ארצות הברית מסוריה נפעל באינטנסיביות על מנת לאחד מחדש את ילדי החיילים עם משפחותיהם", כתב הנשיא הטורקי. "נאסוף את החיילים על מנת להקים את הארגון החדש שייצב את המדינה". 

 לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו