שתף קטע נבחר

טרה פנתה ליועמ"ש ולשרים: אשרו לייקר את מוצרי החלב המפוקחים

לא מוותרים על העלאת מחירים: המחלבה השלישית בגודלה טוענת כי עד כה היועמ"ש הגן על העיכוב בחתימה על הצו, רק בשל אפשרות להשלמת חקיקה להוזלת החלב הגולמי; כעת, לטענתה, היא זו שמסבסדת את המוצרים הללו לצרכנים

הסיכוי להתייקרות מוצרי החלב בפיקוח חוזר. טרה דורשת מהיועמ"ש ומהממשלה חתימה מיידית על צו להעלאת מחיריהם.

 

מחיר החלב הגולמי יירד ב-2.56 אג' בלבד; הצרכן לא יראה הוזלה

תנובה מוכנה להוזיל מוצרים אם המדינה תוזיל את החלב: "היא זו שקובעת את המחיר"

טרה נגד כחלון: אם המחירים לא יעלו – זה יסכן את אספקת החלב ומוצריו לציבור

 

למערכת נודע כי ביום חמישי כתבה המחלבה השלישית בגודלה, מקבוצת קוקה קולה ישראל, לשרי האוצר והחקלאות וליועץ המשפטי לממשלה כי "בתשעת החודשים האחרונים הפיקוח על המחירים יוצר חוב הולך וגדל של הצרכנים למחלבות". טרה טוענת כי היא מסבסדת לצרכן את המוצרים המפוקחים כיוון שלא אושרה למחלבות העלאת מחירים, זאת אף שמחיר החלב הגולמי שהן משלמות לרפתנים עלה, ועימו הוצאות הייצור. יצוין כי בניגוד לתנובה ושטראוס, סובלת טרה מהפסדים, ומכירת המוצרים בפיקוח תורמת להגדלתם.

 

מחירי מוצרי החלב בפיקוח היו אמורים לעלות ב־3.4% לפי המלצת ועדת המחירים. השיעור עודכן לאחרונה לעלייה של 5%, אך שר האוצר משה כחלון סירב לחתום על הצו – לטענת המחלבות, מטעמים פופוליסטיים. כשטרה ותנובה עתרו לבג"ץ נגד המדינה, זו השיבה כי הושג מתווה חדש עם הרפתנים ולפיו מחיר החלב הגולמי אמור לרדת, אז אין טעם לעדכן את המחיר, ויש לחכות לחקיקה, שתבוצע תוך 3 חודשים. כעת, כיוון שלפני הבחירות אין סיכוי שהחקיקה תעבור, טרה דורשת חתימה מיידית על הצו.

 

"ביום 27.12.2018 פורסם כי הכנסת ה־20 תתפזר לפני גמר כהונתה", נכתב. "האפשרות להשלמת החקיקה תוך שלושה חודשים הייתה הסיבה היחידה לתמיכת היועץ המשפטי בעיכוב נוסף בחתימה על הצו. לפיכך, ברור כעת שלא תיתכן חקיקה שתשפיע על מחיר המטרה במשך חודשים רבים מעתה. הטעם היחיד שהוביל את היועץ להגן על התעכבות השרים בחתימה על צו לעדכון המחירים אינו קיים עוד. במצב דברים זה מבקשת טרה כי היועמ"ש יביא לסיום מיידי את המשבר והנזקים שגורמים השרים בסירובם לחתום על הצו".

 

בכמה הומלץ לייקר את המוצרים המפוקחים?

ועדת המחירים המליצה על עלייה של 3.4% במחירי מוצרי החלב בפיקוח. השיעור עודכן לאחרונה ל־5%, אך שר האוצר סירב לחתום על הצו. טרה ותנובה עתרו לבג"ץ, והמדינה טענה כי הושג מתווה עם הרפתנים לפיו החלב הגולמי יוזל. עם זאת, לפני הבחירות אין סיכוי שהחקיקה תעבור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ADLAI & PARTNERS וקונספטיקה
חלב טרה
צילום: ADLAI & PARTNERS וקונספטיקה
מומלצים