הרוצח דניאל נחמני, היום בבית המשפט בירושלים // צילום: מירי צחי

משפחתה של נועה אייל: אין לנו נחמה

במשפחת אייל הגיבו על הרשעתו של דניאל נחמני ברצח, 21 שנים לאחר שאירע • השופט: "הפשיט אותה ורוצץ את גולגלתה"

במשפחתה של נועה אייל, הגיבו היום (חמישי) לראשונה על הרשעתו של דניאל נחמני ברצח, לפני 21 שנה.

"לרוע, שלקח את חייה של נועה אין זכות להתהלך חופשי ככל  האדם", נמסר מהמשפחה. "כך סגר היום את המעגל בית המשפט בירושלים. הסדר, כביכול ,שב על כנו, כראוי לחברה מתוקנת. לנו, המשפחה של נועה, לא תהיה בכך שום הקלה וגם לא נחמה".

מוקדם יותר הרשיע הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, יורם נועם, משה ברעם ורבקה פלדמן, את דניאל נחמני ברצח בכוונה תחילה ובמעשה סדום בנערה נועה אייל ז"ל, שאותם ביצע ביער רמות שבירושלים לפני 21 שנים. "הנאשם לקח את המנוחה ליער, הפשיט אותה, ביצע בה מעשי סדום ורוצץ את גולגולתה", כך אמר השופט יורם נועם במעמד הכרעת הדין. נחמני זוכה מחמת הספק מעבירת האינוס שהואשם בה.

עורכי הדין דני ויטמן ענת גרינבאום מפרקליטות מחוז ירושלים: "הרשעתו של נחמני מהווה ציון דרך במאבק העיקש של רשויות האכיפה, שלא הרפו עד אשר איתרו את הנאשם והביאו להעמדתו לדין. נחמני הורשע בכך שנטל באכזריות את חייה של נערה צעירה אשר ביקשה לשוב לביתה. אנו מחזקים ידי בני משפחתה של נועה אייל ז"ל, אשר ימשיכו לשאת את הכאב והצער, ומקווים שהרשעתו של הנאשם וחשיפת האמת תביא למזור כלשהו. נחמה פורתא לבני משפחתה של נועה אייל ז"ל".

עורכי הדין עופר אשכנזי ומיכל רובינשטיין, שמייצגים את נחמני מטעם הסניגוריה הציבורית, אמרו: "אנו נלמד את החלטת בית המשפט. יש לציין שמר נחמני ממשיך לטעון כי הוא חף מפשע".

נחמני נעצר בשנת 2014, בעקבות חידושים טכנולוגיים בזיהוי דנ"א, שאפשרו למשטרה לעלות על עקבותיו. כתב האישום הוגש נגדו שנה לאחר מכן.

לפני 21 שנה, בפברואר 1998, נמצאה גופתה של אייל כשעליה סימני התעללות קשים. במשך שנים רבות התיק נשאר פתוח, ואף כשזוהתה בבירור דגימת דנ"א של הרוצח, המשטרה לא הצליחה לשים עליו את ידו.

 

נועה אייל ז"ל // צילום רפרודוקציה באדיבות המשפחה

במהלך המשפט, כשנחמני עלה לדוכן העדים, הוא אמר: "האמת היא שעדיף שלא הייתי נולד. הבנות שלי יגדלו עם הכתם הזה. הרסתי להן את החיים, אם זה בטעות או לא - אלוהים יודע. ילדה בת שבע וילדה בת 13 - מה הן אשמות שאבא שלהן טמבל?". לאחר מכן השיב כי הדברים נאמרו עקב הלחץ בחקירה ומצבו הנפשי הקשה. "אני אודה במה שלא עשיתי? לא עשיתי. אני אמשיך להגיד את זה. התנהגו אליי כמו לבהמה".

ישב ברכבו וחיכה לה

ב-22 בפברואר 1998 בשעה 23:53 ישב דניאל נחמני בתוך רכבו בכיכר הדוידקה שבירושלים, סמוך לתחנת האוטובוס של קו מספר 36, שיעדו רמות. הרכב היה מונע, נחמני ישב במושב הנהג והמתין.

סמוך לשעה 23:55 הגיעו נועה אייל ז"ל ובן זוגה, ששבו מבילוי משותף, לכיכר הדוידקה, שם הם התפצלו. נועה אייל רצה לעבר תחנת האוטובוס, שבה אמור היה לעצור בתוך דקות, האוטובוס האחרון לביתה שברמות. כאשר הגיעה המנוחה לתחנת האוטובוס, היא ניגשה מסיבה שאינה ידועה, לרכב שבו ישב נחמני ונסעה עימו.

כשהתקרב המורשע עם רכבו ליער רמות, סטה מהכביש הראשי ונכנס עם הרכב לשביל המצוי בתוך היער. שם הוא ביצע בנועה מעשה סדום בעודה נאבקת בו. לאחר מכן רצח אותה על ידי ריצוץ גולגולתה בחפץ קהה.

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

נועה. רצח שזעזע מדינה שלמה // צילום: רפרודוקציה באדיבות המשפחה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו