שתף קטע נבחר

היום: שירות התעסוקה יפעל ליום אחד

עובדי שירות התעסוקה, השובתים מזה שלושה שבועות, יפעילו את סניפי השירות היום (א') למשך יום אחד ורק לטובת מובטלים חדשים. ועד העובדים וההסתדרות נענו לבקשת מנכ"ל השירות, יוסי פרחי, לאפשר למובטלים חדשים לחתום בשירות התעסוקה, על מנת שלא יפסידו ימי אבטלה בעקבות השביתה

יו"ר ועד עובדי שירות התעסוקה, אהרון חטובלי, ויו"ר הסתדרות העובדים, עופר עיני, נענו לבקשת מנכ"ל שירות התעסוקה, יוסי פרחי, ויפעילו היום (א') את סניפי שירות התעסוקה ליום אחד בלבד ועבור מובטלים חדשים בלבד.

 

מטרת ההפעלה הזמנית, בעיצומה של שביתה הנמשכת מזה שלושה שבועות, היא למנוע פגיעה בזכויותיהם של מובטלים חדשים בעקבות העיצומים. מי שנכנס למעגל המובטלים במהלך שביתה בשירות התעסוקה, עשוי להפסיד ימי אבטלה יקרים, שכן בהיעדר חתימה בשירות התעסוקה אין דרך להוכיח מתי הפך אזרח למובטל.

 

"לבקשתו של עיני", אמר חטובלי ל-ynet, "אנו מתחשבים במפוטרים החדשים ומאפשרים להם לקבל דמי קיום, מכיוון שאנו העובדים, בניגוד לאוצר, איננו רוצים לפגוע בהם".

 

עובדי שירות התעסוקה לא יעניקו שירותים למובטלים "ישנים", שכן מובטלים אלה אינם מפסידים ימי אבטלה כתוצאה מהשביתה כיוון שהביטוח הלאומי אמור להכיר בימי השביתה כימים שבהם המובטלים חתמו בלשכות. עם זאת, בעקבות השביתה מובטלים אלה לא מקבלים שירותי השמה למקומות עבודה וכך מתעכבת חזרתם לשוק העבודה.

 

עובדי שירות התעסוקה פתחו בשביתה לפני שלושה שבועות, במחאה על החלטת ועדת העבודה והרווחה של הכנסת להאריך את תוקף הפיילוט של תוכנית "אורות לתעסוקה" (ויסקונסין) בארבעה חודשים.

 

ההחלטה, שהתקבלה ביוזמת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, נועדה למנוע את הפסקת התוכנית ולאפשר לכנסת לבדוק אם לפרוש אותה לפריסה ארצית, ועובדי השירות חוששים שכך יקרה.

 

העובדים חוששים שהרחבת התוכנית תייתר אותם ותביא לפיטורים של חלק גדול מהם. בנוסף, מודאגים העובדים מהעובדה שהממשלה טרם חתמה עמם על הסכם קיבוצי חדש להסדרת שכרם, ותוקף ההסכם הישן כבר פג.


פורסם לראשונה 22/01/2010 10:49

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צביקה טישלר
רק למובטלים חדשים
צילום: צביקה טישלר
מומלצים