כך מנסה מרגי להציל הילדים בעלי צרכים מיוחדים I תחקיר חרדים 10

תלמידים המתגוררים בערים חרדיות וזקוקים ל'שעות שילוב' בשל נכות גופנית או שכלית - לא מקבלים את המגיע להם על פי חוק • ח"כ יעקב פנה למשרד החינוך ומרכז השלטון המקומי לבחון דרך לממן עבור רשויות חלשות את העלויות
יוני גרין
כ"ד טבת התשע"ט / 01.01.2019 12:53

המאבק של הילדים בעלי הצרכים המיוחדים: מזה תקופה נוחתים על שולחנו של ח”כ יעקב מרגי, יו”ר ועדת החינוך של הכנסת, מכתבים קורעי-לב, המגיעים מהורים המתגוררים בערים חרדיות, מהם עולה כי ילדיהם אינם זוכים לקבל סייעת שתאפשר להם להשתלב בלימודים.

בעקבות התלונות שהתקבלו בלשכתו – אותם חשף חרדים 10 – על החוסר בסייעות לתלמידים עם צרכים מיוחדים, קיים מרגי דיון בוועדת החינוך, במהלכו הבהיר משרד החינוך כי קיימת דרישה של השתתפות הרשות המקומית בכ-25% מעלות הסייעת מול השתתפות המשרד ב-75%, אולם ישנן רשויות רבות אשר מתקשות לממן את חלקן.

מצב זה – בו הרשויות אינם ממנות את חלקן, גורם לפגיעה קשה בתלמידים אלו הזכאים לסייעת, כל אחד בהתאם לצרכיו.

בסופו של דבר קרא ח”כ מרגי למשרד החינוך ומרכז השלטון המקומי לבחון  דרך לממן עבור רשויות חלשות את עלות כל הסייעת לתלמידים בעלי הצריכים המיוחדים, במטרה להביא עניין זה לפתרון בזמן הקרוב.

בשיחה שקיים עם חרדים 10 לפני כשבועיים, אמר מרגי: “אם הינך אבא לילד בעל צרכים מיוחדים הנדרש לסייעת רפואית/לימודית אל תתגורר בביתר עילית”.

זאת לאחר שפנה למשרד החינוך וביקש לבדוק תלונות הורים שהגיעו מהעיר החרדית.

מתשובת המשרד עלה: “בהוראת גורם בעיריית ביתר עילית, אין העירייה מוכנה להשלים את הפער למימון הסייעת לתלמידי החינוך המיוחד”.

מרגי סבור שמדובר ב”תקדים חריג בהשוואה לשאר הרשויות במדינת ישראל אשר פועלות ומשלמות את חלקן בסיוע הנדרש לתלמיד לאחר שאושר בוועדות השילוב ו/או ההשמה” -וטען: “בעירית ביתר עילית אין רואים בעין יפה את צרכי תלמידים אלו ומסרבים להשתתף במימון החלק היחסי של הסייעות”.

סייעת, מרגי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כולם מכירים את יחסו של רובינשטיין לחינוך המיוחד
    02/01/2019 00:41
    איציק
  1. זרק ילדים נכים מבנין לקרוואנים דולפי גשם.
    מעכב תקציבים של מיליונים ומתנכל ככל יכולתו.
    שיעשה חשבון נפש מדוע הוא עצמו נפגע מהתנהלות זאת ברמה המשפחתית יפה שעה אחת קודם.