‘הפיצול מלבני נעשה בצורה מחפירה תוך כדי הלבנת פנים’ • התגובות

המערכת הפוליטית מגיבה על הפיצול של המחנה הציוני • לבני: "טוב שהותרו הספקות" • נתניהו: "‫אני לא מתערב באיך השמאל מחלק את הקולות שלו" • יו"ר מרצ: גם לבני היא שמאל מידי עבור גבאי
אריה ריבקינד
כ"ד טבת התשע"ט / 01.01.2019 11:47

יו”ר האופוזיציה ציפי לבני אמרה, לאחר שהושפלה מול המצלמות בשידור חי, כי הופתעה מהחלטתו של אבי גבאי לסיים את השותפות איתה.

היא הגיבה: “תודה למתקשרים, למסמסים ולתומכים. טוב שהותרו הספקות ואפשר להתמקד באתגר הלאומי החשוב שעומד לפנינו, כל המאמינים באמת בדרך – מהפך בבחירות הקרובות”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפיצול במחנה הציוני: “‫אני לא מתערב באיך השמאל מחלק את הקולות שלו. מה שחשוב לי הוא שהימין יקים גם את הממשלה הבאה וימשיך להוביל את מדינת ישראל. לצורך זה חייבים להצביע רק לליכוד”.

ח”כ שלי יחימוביץ’: “אני חושבת שהצעד דורש אומץ לב. זה צעד מנהיגותי של גבאי. במידה רבה לא נותרה בידיו ברירה. הייתה לי הפתעה גמורה הבוקר. אבל כן נשאלתי בנושא על המהלך לפני כמה ימים. אם הוא לא היה עושה את זה, הכרסום היה נמשך מבפנים”.

ח”כים אחרים  בעבודה גינו את  יו”ר המפלגה אבי גבאי: “פירוק השותפות עם לבני נעשה בצורה מחפירה תוך כדי הלבנת פנים”.

ח”כ איתן כבל תקף בחריפות את גבאי: “זו טעות חמורה. זה הבית שלנו. החלטות כאלה אינן החלטות יחיד, אין לך לגיטימציה לקבל אותן”.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הגיבה: “גבאי הבין באיחור את מה שהימין הבין מזמן – לבני היא נטל אלקטורלי, מרסקת מפלגות שמותירה אדמה חרוכה. גם המהלך הזה לא יועיל לשמאל”.

יו”ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, הגיב לפיצול: “זה מוכיח שהמפלגה היחידה שיכולה לתת תשובה אמיתית לליכוד היא יש עתיד. אצלנו אין זעזועים אלא רק מצטרפים”.

יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג: “מסתבר שגם לבני היא שמאל מידי עבור גבאי שמוכיח שוב שהוא אינו מסוגל להוביל את המחנה. אני קוראת לכל אנשי השמאל להצטרף למרצ שתוביל את גוש השמאל בבחירות הקרובות”.

חבר הכנסת יואל חסון מהתנועה תקף את אבי גבאי על החלטתו לסלק את לבני מהמפלגה: “מהיום הראשון גבאי לא קיבל את עיקרון השותפות, השותפות שהביאה 24 מנדטים, התוצאות בסקרים היום הם תוצאה ישירה של הנהגת היחיד של גבאי. מתוך מצוקה של גבאי בתחום הוא הפך את המחנה הציוני למפלגת נישה ודחק את הדגל המדיני – בטחוני. ניהול מדינה זה עסק רציני למדינאים”.

ח”כ לאה פדידה מהמחנה הציוני תומכת בהחלטתו של אבי גבאי לפרק את השותפות עם ציפי לבני: “אני מגבה באופן מוחלט את המהלך של אבי גבאי לפירוק השותפות עם ציפי לבני. השותפות הזו רק הסבה נזק אלקטוראלי. כעת מפלגת העבודה חוזרת לבסיס הערכי והאידאולוגי שלה תוך הבעת תמיכה מלאה של חבריה ביו”ר המפלגה – אבי גבאי”.

ח”כ סאלח סעד מהמחנה הציוני מגנה את החלטתו של אבי גבאי לסיים את השותפות עם ציפי לבני. “לא מתקבל על הדעת שהחלטה כזאת מתקבלת ללא דיון והתייעצות. מפלגת העבודה אינה סולטנות ואינה חצר ביזאנטית. אני קורא ליו”ר גבאי לשנות את החלטתו לטובת הציבור והדמוקרטיה בישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות