ביהמ”ש על פרשת הטרור היהודי: הנערים ימשיכו לא לראות עו”ד

בית המשפט דחה את הערעור שהגישו עורכי הדין של שלושת הנערים העצורים בפרשה - על הצו שאוסר עליהם מפגש עם עורך דין • עורך הדין: "הכלי הזה צריך להיות שמור רק למקרים של פצצות מתקתקות חריגות במיוחד"

חיים טוויל
כ"ג טבת התשע"ט / 31.12.2018 12:28

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד דחה הבוקר (שני) ערר שהגישו עורכי דינם של הנערים העצורים בשב”כ, על הצו החריג המונע מהם לראות עו”ד.

בית המשפט התיר לפרסם את החלטתו.

הקטינים נעצרו אתמול בחשד למעורבות באירוע שנמצא תחת צו איסור פרסום. באופן חריג הוצא צו האוסר על הקטינים לפגוש עו”ד.

עו”ד איתמר בן גביר שמייצג את אחד הקטינים: “לצערי בתי המשפט נותנים גיבוי רחב מדי לשב”כ ורק לאחרונה נחשפנו לעדויות קשות על התנהלות השב”כ בחקירת עצורי ‘דומא’, כאשר העצורים התחננו בזמן אמת לשופטי המעצרים שההתנהלות תיפסק ובית המשפט התעלם מבקשתם”.

בן גביר הוסיף: “בכוונתי לערער לבית המשפט העליון ולמנוע פגיעה נוספת בקטינים”.

עו”ד עדי קידר מארגון חוננו שמייצג שניים מהקטינים: “התקיים דיון לפני מספר דקות בשאלת מניעת מפגש בערר שהגשנו הבוקר עורך דין נתי רום ואנוכי באמצעות ארגון חוננו. אנחנו מעררים וקובלים על הפגיעה בזכויות אדם, בזכויות של קטינים נעדרי עבר פלילי. מטרת השב”כ היא לעלות חזרה את המניות שירדו וקרסו בפרשית דומא. אנחנו ציפייה שבית המשפט יחזור ויזכיר להם את הפקת הלקחים והביקורת הקשה שהוטחה בהם, ויאפשר לנו לפגוש את הלקוחות שלנו בהתאם.”

עו”ד רום הוסיף: “לצערנו הרב שב”כ משתמש פה בכלי קשה וחריג והוא מניעת מפגש עם עורך דין. הדבר הזה פוגע בזכות חוקתית בסיסית של הנערים האלה, פגיעה קשה בקטינים.

“הכלי הזה לא מתאים. בכלל החקירה הזאת צריכה להיות מנוהלת על ידי משטרת ישראל ולא על ידי שב”כ כפי שמשטרת ישראל חוקרת מאות מקרים דומים אחרים. הפגיעה הקשה הזאת פוגעת קשה בנערים ואנחנו דואגים לשלומם. אנחנו לא יודעים מה קורה איתם, אנחנו לא יודעים מה עושים להם. המשפחות לא יודעות מה קורה איתם. הכלי הזה צריך להיות שמור רק למקרים של פצצות מתקתקות חריגות במיוחד וכאן לא מדובר במקרה כזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות