אומ”ץ ליועץ המשפטי: לפתוח בחקירה פלילית נגד ישראל פרוש

אחרי שהשופט קבע כי פרוש "נתן שוחד בחירות" - דורשת אומ"ץ חקירה: "מצב חסר תקדים, שבו לכאורה יצא חוטא נשכר, למרות שבית משפט קבע מפורשות שעבר עבירה פלילית" • מבקשת גם: להורות לשר הפנים לבצע בדיקה יסודית בנושא התנהלות עיריית אלעד בענייני הקצאות, תכנון ובנייה
חיים טוויל
כ"ג טבת התשע"ט / 31.12.2018 11:26

תנועת אומ”ץ פנתה הבוקר (שני) ליועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, בבקשה לפתוח בחקירה פלילית דחופה נגד ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש – לאור פסיקה בבית המשפט על מתן שוחד בחירות. כך מדווח הבוקר (שני) משה ליכטמן ב’גלובס’.

הפניה אל היועץ המשפטי מתבצעת לאחר שהשופט צבי דותן, שופט בית המשפט המחוזי-מרכז, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, קבע בעתירה שהגיש אברהם חזן, תושב העיר אלעד, כי ראש העיר ישראל פרוש, “נתן שוחד בחירות לקהילות שונות באלעד”.

בפסק הדין דחה השופט את העתירה, והותיר את תוצאות הבחירות על כנן, אך כתב: “קיבלתי את הטענה כי המשיב (-פרוש) נתן שוחד בחירות לקהילת ויז’ניץ באלעד”, ו”קיבלתי את הטענה כי המשיב נתן שוחד בחירות לקהילות שונות באלעד, בכך שמועצת העירייה, בהשתתפות המשיב ובראשותו, אישרה כשלושה חודשים לפני הבחירות, 30 הקצאות של מקרקעין ומבני ציבור, לטובת מוסדות חינוך ובתי כנסת, והכול במהלך מזורז ובהול, בלא שהייתה באמת כל דחיפות בעניין, בוודאי לא לגבי ההקצאות לבתי כנסת, ובלא שניתן לכך הסבר הגיוני”.

השופט הדגיש בפסק הדין : “למותר לציין את המובן מאליו, כי כל הקביעות הנ”ל הן לצורך ערעור הבחירות בלבד, ואינן מהוות כמובן הרשעה בפלילים”.

השופט כותב עוד: “הערעור נדחה חרף העובדה שהוכח שוחד בחירות, דבר שללא כל ספק מהווה ליקוי היורד לשורשו של עניין, זאת בשל כך שלא עלה בידי המערער להוכיח כי הליקוי עלול היה להשפיע על התוצאות”.

יו”ר תנועת אומ”ץ, פליצ’ה פלד, טוען בפנייה ליועמ”ש:  “נוצר מצב חסר היגיון וצדק, שבו בעיר אלעד מתחיל את כהונתו בת 5 השנים ראש עיר, שנקבע מפורשות בפסק דין כי נתן שוחד בחירות בהיקף גדול, דבר שכידוע מהווה עבירה פלילית חמורה, שעונשה לפי חוק יכול להיות 5 שנים מאסר או קנס”.

כמו כן מבקשת אומ”ץ בפנייתה ליועמ”ש להורות לשר הפנים לבצע בדיקה כללית ויסודית בנושא התנהלות עיריית אלעד בענייני הקצאות, תכנון ובנייה, וזאת בכדי לוודא שלא מדובר בתופעה רחבת-היקף הקיימת גם שלא בזמן בחירות.

אומ”ץ מבקשת בפנייתה ליועמ”ש “לזרז את הטיפול בנושא, שכן מדובר במצב חסר תקדים, שבו לכאורה יצא חוטא נשכר בחסות בית המשפט. עיקרון השוויוניות בפני החוק נפגע קשות כאשר נבחר ציבור ימשיך לכהן בתפקידו הרם, למרות שבית משפט קבע מפורשות שעבר עבירה פלילית”.

כתב חרדים 10 מציין, כי ביום שלישי האחרון הגיש משה חזן, תושב העיר אלעד, תלונה בתחנת המשטרה בראש העין כנגד ישראל פרוש – על בסיס פסיקת השופט צבי דותן, בה קבע כי ראש העיר “נתן שוחד בחירות לקהילות שונות באלעד”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דיייייי נמאס מהגמתיות שלכם נהייתם כמו התקשורת החולנית
    31/12/2018 15:49
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מתי תתחילו לחבר ולא לעשות מחלוקת כל היום? הרי זה ברור שכל דבר זה איך שמציגים אותו.
    ותלוי לאיה צד אתה שייך.

  2. חבל שהגבתי זה ברור הרי אתם לא מפרסמים תגובות שלא מוצאות חן בעינכם
    31/12/2018 15:51
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. תפסיקו לערבב כל הזמן את הכביסה המלוכלכת!!!!!@

  4. תופיק לא אמור להמשיך כרב העיר זהו מהלך לא חוקית וכל ניהול מועצה הדתית ובית הדין הספרדי בביתר עילית מתחת לכל ביקורת, חייבים להחזיר עטרה ליושנה!
    01/01/2019 16:47
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. תופיק לא אמור להמשיך כרב העיר

    זהו מהלך לא חוקית

    וכל ניהול מועצה הדתית ובית הדין הספרדי בביתר עילית מתחת לכל ביקורת,

    חייבים להחזיר עטרה ליושנה!