א.ב יהושע: “יש להרגיל הלשון להגיד ישראלי במקום יהודי”

ב'כנס דב לאוטמן', קרא הסופר להפסיק לחזק את התודעה היהודית בבתי הספר - ולחזק את התודעה הישראלית • הנשיא ריבלין: "אני רוצה לאחל לנו שבעתיד נראה חברי כנסת חרדים מהקואליציה, מתווכחים עם חברי כנסת חרדים מהאופוזיציה, פשוט כי הם חלוקים על הדרך"
יוני גרין
י"ח טבת התשע"ט / 26.12.2018 14:53

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא דברים היום (רביעי) ב’כנס דב לאוטמן למדיניות החינוך’, המתקיים בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברעננה – והביע תקווה שמערכת הבחירות לכנסת תהיה נקייה והוגנת.

״המערכת הפוליטית בישראל היא עדיין מערכת שבנויה במידה רבה על פוליטיקה של זהויות – תאמר לי מאיזה שבט אתה ואומר לך לאיזו מפלגה אתה מצביע”, אמר הנשיא. “לאורך זמן אני מקווה שנצליח לעבור מפוליטיקה של זהויות, לפוליטיקה של רעיונות. למערכת פוליטית שבה שותפות אידיאולוגית כמו גם שותפות אינטרסים, היא המצע שעל פיו יתגבשו לא רק קואליציות אלא גם מפלגות”.

הנשיא הוסיף: “הייתי רוצה לאחל לנו שבעתיד נראה חברי כנסת חרדים מהקואליציה, מתווכחים עם חברי כנסת חרדים מהאופוזיציה, פשוט כי הם חלוקים על הדרך. אני חושב שגם אם אנחנו עוד לא שם, התהליכים החברתיים והכלכליים בהם אנו עוסקים היום יביאו אותנו לשם. שעת הכושר לביסוסה של השותפות הישראלית הזאת כבר קיימת, במערכת הכלכלית והחברתית ובתקווה בעתיד, גם במערכת הפוליטית”.

ריבלין הדגיש: “אני רוצה לאחל לנו בחירות הוגנות ונקיות מהסתה, נקיות מניצול לרעה. בעולם שבו אנחנו חשופים להתערבות גוברת של כוח, של אינטרסים, התערבות שמקבלת היום גם כלים טכנולוגיים, שצבא סייבר עומד לרשותה במטרה להטות את סדר היום הציבורי, להסיח את הדעת מן העובדות, אל ‘הפייק ניוז’, אל השערוריות, הספקולציות וההשמצות.

”בעולם כזה אנחנו צריכים להבטיח את היכולת שלנו לשמור על התהליך הדמוקרטי הוגן. לעמוד על הזכות שלנו, האזרחים, לנגישות לעובדות, לדעות, ללא עיוותים”.

הוא הדגיש: “אני מאחל לכולנו שתקופת הבחירות הקרובה, תחזק אותנו ולא תחליש אותנו כחברה, תחמיא לדמוקרטיה הישראלית ותעצים אותה”.

הסופר א.ב יהושע קרא בכנס לראשי מערכת החינוך בישראל, להפסיק לחזק את התודעה היהודית בבתי הספר – ולחזק את התודעה הישראלית.

בנאום בכנס אמר הסופר, כי יש להרגיל את הלשון להגיד ישראלי במקום יהודי, ולהגיד פלסטיני במקום ערבי.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מעניין מה צריך לעשות בשלב הבא. לרצוח יהודים עם כיפה?
    26/12/2018 15:31
    שאול א.
  1. שהרי הם יפגעו בישראליות מכוח יהדותם. ובעיות בדרך כלל מסירים. אם זה לא מצליח בכוח, אולי ביותר כוח.

  2. א''ב יהושע
    27/12/2018 01:18
    העילוי הבריסקאי
  3. לפחות הוא קולט שהציונות מתה ב”ה