שתף קטע נבחר

מגמת התחזקות הדולר בעולם מתחדשת

המטבע האמריקאי מתחזק מול האירו ונסחר ברמה הנמוכה מ-1.41 דולר. אם המגמה תהיה ברורה ועקבית יותר - סביר להניח שנראה מעבר משמעותי של משקיעים לכיוון הדולר. בשעה זו נסחר הדולר ברמה של 3.72 שקלים

הדולר עלה היום (ה') ב-0.297% ושערו היציג נקבע ברמה של 3.715 שקלים. האירו ירד ב-0.172% ושערו היציג נקבע ברמה של 5.2281 שקלים.

 

לאחר כמה ימים שבהם "נחה" רצועת המסחר בצמד הסחיר ביותר, אירו-דולר, בגבולות 1.42-1.45 דולר לאירו, התחדשה אתמול (ד') מגמת התחזקות הדולר בעולם והצמד נסחר ברמה הנמוכה מ-1.41 דולר לאירו.

 

נראה כי בשלב זה הדולר רק מחמם מנועים – המאסה הגדולה רק מתחילה לקבל עתה לגיטימציה לצאת מהאירו. ברמה המאקרו כלכלית, ברור שכלכלת ארה"ב מתאוששות מהר יותר מכלכלת גוש האירו, ואיתה כנראה גם המדיניות המוניטארית.

 

ברמה הפיננסית, הבורסות בארה"ב מפגרות ברמת התשואה ביחס לבורסות בעולם, וכנראה שתמשוך כסף עקב המרדף אחר התשואות באין ריבית אלטרנטיבית לכסף. בכל מקרה נראה כי סיפור הספקולנטים יסתיים, שכן לספקולנטים אין סנטימנטים באיזה מטבע הם משקיעים: אם המגמה תהיה ברורה יותר ועקבית יותר - סביר להניח שנראה מעבר משמעותי של משקיעים לכיוון הדולר.

 

הצמד דולר-שקל הגיב ביממה האחרונה למהלכים האחרונים בשוק המט"ח העולמי. התחזקות הדולר לא נובעת מרכישותיו של בנק ישראל אתמול (ד'), כאשר האחרון רכש בשוק החופשי כ-150 מיליון דולר. זוהי טיפה בים. לבנק ישראל הצטרפו, לא אחרים מאשר הבנקים הזרים. אלו הספקולנטים שעד לפני כמה ימים מכרו את הדולרים ורצו אל השקל. הם מבינים שהצמד אירו-דולר נמצא בסביבה חדשה שהמשכה ברור. התחזקות הדולר-שקל "מבורכת" עבור היצואנים בארץ. הם יקבלו יותר שקלים תמורת התפוקה והשירותים וכך נראה סביבת היי-טק חזקה יותר עם פחות עובדים מפוטרים.

  

השקל נחלש ונסחר סביב רמה של 3.725 מול הדולר. שוק הסחורות רושם עליות קלות של כ-0.5% משעות הבוקר. מחיר הנחושת נסחר מתחת לרף 7,500 דולר לטונה. חבית הנפט מתייצבת סביב מחיר 77.5 דולר. הזהב נסחר בעליות קלות של כ-0.2% ושומר על רמתו מעל מחיר 1,100 דולר לאונקיה.

 

דולר-שקל: הצמד נסחר סביב רמה של 3.725 שקלים לדולר. התחזקות הדולר בעולם השפיעה גם על השקל, ומהווה סימני עידוד נוספים למשק הישראלי. המדד המשולב לדצמבר רשם עלייה של 0.4%. העלייה במדד זה מצביעה על כך שנמשכת ההתאוששות בפעילות במשק.

 

אירו-דולר: הדולר מתחזק. הצמד נסחר סביב רמה של 1.41 דולר לאירו. רצועת המסחר התחתונה מתחילת יום המסחר נמצאת ברמה של 1.4064, הנמוכה ביותר מאז אוגוסט 2009. שבירת רמת ה-1.4 דולר לאירו, תסמן את הדרך לכיוון של 1.375 דולר לאירו. בשעות אחר הצהריים יפורסמו נתונים משוק העבודה בארה"ב. מספר דורשי העבודה החדשים צפוי לעמוד ברמה של 440 אלף. קריאה נמוכה יותר עשויה לתמוך בדולר.

 

אירו-שקל: הצמד נסחר סביב רמה של 5.25 שקלים לאירו. רמה זו מעניינת בעיקר את היבואנים בארץ, שרוכשים תשומות לייצור בגוש האירו. בימים האחרונים ניצלו כמה יבואנים לא קטן את הרמה הנמוכה לביצוע הגנות מטבע על ידי רכישת פורוורד לטווח של חצי שנה ושנה. לעומתם, היצואנים שהגנו בעבר על הצמד הנ"ל מפני סביבת המחירים העכשווית, נהנו מסגירת פוזיציות ברווח.

פורסם לראשונה 21/01/2010 11:24

 

הכותב הוא מנהל חדר מצב ואנליסט בשקל אג'יו מקבוצת שקל
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים