יושבת ראש האופוזיציה ח"כ ציפי לבני קראה הערב (שלישי) "לעזוב את האגו בצד" כדי להחליף את השלטון וקראה לאיחוד במחנה המרכז-שמאל בבחירות הבאות: "כל אחד שמצהיר שטובת המדינה מול עיניו צריך גם להיות שותף לאיחודים וגם להיות נכון לוותר".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

באירוע של המכון הישראלי לדמוקרטיה במרכז הבינתחומי בהרצליה לבני אמרה כי היא מאמינה שיש סיכוי למהפך. "כל אחד מאיתנו צריך לשים את האגו בצד למען המטרה המשותפת שהיא מהפך - זה יהיה המבחן", הדגישה. "הדרך היחידה לנצח את הבחירות היא לאחד כוחות".

שלט שקורא לגבאי לחבור למפלגות אחרות בבחי (צילום: רועי נוימן, חדשות)
שלט שהוצב מחוץ לביתו של גבאי היום | צילום: רועי נוימן, חדשות

לבני הזכירה את השילוב המפלגתי של העבודה ושל התנועה בראשותה ב-2015, שיצר את "המחנה הציוני" בבחירות הקודמות ואמרה כי "עצם החיבור יוצר דינמיקה חדשה ותקווה. כל אחד ששותף לדרך ושמצהיר שטובת המדינה מול עיניו צריך גם להיות שותף לאיחודים בינינו. אפשר ליצור כאן צוות גדול יותר ומנצח. כל אחד מאיתנו צריך לשים את האגו בצד למען המטרה המשותפת שהיא מהפך. ביחד נאמר קודם המדינה, אחר כך המפלגה ואחר כך אני".

"שמאלני מדי". גבאי (צילום: TPS, חדשות)
נחוש להוביל, אבי גבאי | צילום: TPS, חדשות

דבריה של לבני מהדהדים את הקריאות לאיחוד במחנה המרכז-שמאל כדי לנצח את גוש הימין בבחירות. מחוץ לביתה היום, ומחוץ לבתיהם של אנשים נוספים המזוהים עם המחנה -  וגם כאלה שעדיין לא - תלו פעילים חברתיים שלטים עם הכתובת: "חייבים לנצח, ואת זה אפשר לעשות רק ביחד- ישראל מחכה לכם!".

מעבר ללבני, השלטים נתלו מחוץ לבתיהם גם של אבי גבאי, יאיר לפיד ושל בני גנץ, אהוד ברק וגבי אשכנזי בקריאה שיחברו לריצה משותפת בבחירות. מהתנועה "ישראל מחכה לכם" שפעיליה תלו את השלטים נמסר כי "זוהי שעת האמת של המחנה הדמוקרטי, של מי שמאמינים במגילת העצמאות, בחזונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".