ארה"ב: על צפון קוריאה לשלם 501 מיליון דולר פיצויים

בית המשפט בארה"ב קבע כי על פיונגיאנג לשלם חצי מיליארד דולר בגין רצח הסטודנט האמריקני אוטו וורמבייר

אוטו וורמבייר מובל למשפטו על ידי השוטרים הצפון קוריאנים, 2016 // צילום: איי.פי

בית המשפט בארה"ב קבע פיצויים בגובה של 501 מיליון דולר על צפון קוריאה בגין עינויים ורצח הסטודנט האמריקאי אוטו וורמבייר. הוריו של וורמבייר הגישו את התביעה באפריל השנה, בטענה כי בנם מת כתוצאה מהעינויים הקשים שעבר במהלך אחזקתו בשבי. 

הסטודנט בן ה-22 נעצר על ידי המשטר הצפון קוריאני במהלך טיול שערך במדינה בשנת 2016. הוא הוחזק בשבי עד לשחרורו ביוני 2017, ונפטר ימים ספורים לאחר שחזר לבית הוריו באוהיו, שבארה"ב. 

הצעיר נעצר לאחר שניסה לגנוב פוסטר תעמולה בעת טיול, ונידון ל־15 שנות עבודות פרך. וורמבייר נסע לטיול מאורגן בצפון קוריאה בדצמבר 2015. הוא היה אמור לשהות במדינה רק חמישה ימים, אך נעצר ביום האחרון לשהייה - כשכבר היה בנמל התעופה בדרכו לסין. במשפט הפומבי שנערך לו בצפון קוריאה התנצל שוב ושוב על כך שניסה לגנוב את הפוסטר מחדר המלון שבו שהה בבירה פיונגיאנג. 

ביוני 2017 ורמבייר שב לארה"ב במצב של תרדמת, זאת לאחר מאסר של 17 חודשים במדינה המבודדת. המשטר הצפון־קוריאני החליט לשחררו ממניעים הומניטריים, ונראה כי להחלטה תרם לחץ כבד של ממשל טראמפ. 

וורמבייר אושפז מיד עם נחיתתו בבית חולים כשהוא בתרדמת. מצפון קוריאה נמסר למשפחתו כי הוא נכנס לתרדמת מיד לאחר המשפט, לאחר שנטל כדורי שינה ולקה בהרעלה, אך הוריו סירבו להאמין לטענות. גם מחלקת המדינה האמריקנית הטילה את האחריות הישירה למותו של אוטו על המשטר הצפון קוריאני.

 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר