טראמפ לא קיבל את התקציב - הממשל הושבת: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מתעקש על הקצאת 5.7 מיליארד דולר לבניית החומה על גבול מקסיקו, הסנאט לא אישר את התקציב הפדרלי ובעקבות כך הממשל הושבת הבוקר (שבת) באופן חלקי. זוהי ההשבתה השלישית של הממשל בשנה האחרונה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

ההשבתה החלה ב- 7:00 בבוקר (שעון ישראל), ותוביל לחסימתם של 25% מתקציבי הממשל, ולחסימת התקציב של 9 מתוך 15 משרדי הממשל, ביניהם: המשרד לביטחון לאומי, משרד התחבורה, הפנים, החקלאות ועוד. הדיונים בנושא התקציב יתחדשו מחר במהלך הלילה.

משבר החומה: לילה סוער בוושינגטון (צילום: רויטרס, חדשות)
ארה"ב: השבתה חלקית של הממשל | צילום: רויטרס, חדשות

הנשיא האמריקני פנה בוידאו לעמיתיו הדמוקרטים זמן קצר לפני סגירת הדיונים, ובו האשים אותם בהשבתת הממשל. "אנחנו הולכים לקראת השבתה", אמר, "אין לנו מה לעשות לגבי זה כי אנחנו צריכים שהדמוקרטים יתנו לנו את הקולות שלהם, תקראו לזה 'השבתה דמוקרטית'".

טראמפ מתעקש על תקצוב החומה (צילום: רויטרס, חדשות)
הנשיא ישיג את המימון? | צילום: רויטרס, חדשות

באותו הוידאו הביע טראמפ תקווה שההשבתה לא תימשך זמן רב, אך אתמול איים הנשיא בציוץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב שהוא מוכן להשבתה "ארוכה מאוד", אם יהיה צורך בכך. מוקדם יותר השבוע הצליחו לאשר את התקציב, כולל חמשת המיליארדים, בבית הנבחרים. אך הסנאט הוא שמעניק את האישור הסופי ומהר מאוד התבהר שאין רוב בסנאט לתקציב המוצע.

מנהיגי הדמוקרטים בעימות עם טראמפ. ארכיון (צילום: AP, חדשות)
טראמפ ומנהיגי הדמוקרטים לפני 10 ימים | צילום: AP, חדשות

עשרה ימים לפני פקיעת תוקפו של התקציב נפגש הנשיא עם מנהיגי המפלגה הדמוקרטית כדי לדון בנושא, וכבר אז אמר כי "יהיה גאה להשבית את הממשל" על מנת להבטיח את בניית החומה. הדיונים הגיעו לטונים צורמים וטראמפ טען כי "סיכוי נמוך שנגיע להסכמה בנוגע למימון בניית החומה". הדמוקרטים טענו מנגד כי ניתן יהיה לשמור על הביטחון הלאומי בארה"ב גם מבלי לבנות חומה, והוסיפו כי "העם אינו רוצה בהשבתה".