שתף קטע נבחר

דיווח: ריק פיטינו יחליף את פסקואל בפנאתינייקוס

ב-ESPN דווח שהמאמן האמריקני האגדי וחבר היכל התהילה סיכם את תנאיו בקבוצה היוונית. המאמן הספרדי פוטר לאחר שפאו ירדה למאזן שלילי ביורוליג, בעקבות התבוסה לריאל מדריד

צ'אבי פסקואל פוטר מפנאתינייקוס אחרי שנתיים בתפקיד מאמן הקבוצה - כך הודיע הערב (חמישי) המועדון היווני. לפי אדריאן ווז'נרובסקי, הכתב הבכיר של ESPN, מי שיתמנה בקרוב למאמן קבוצת הפאר היוונית הוא לא אחר מאשר המאמן האמריקני האגדי וחבר היכל התהילה של הכדורסל, ריק פיטינו.

 


 

לפי הדיווח, פיטינו סיכם את תנאיו במועדון היווני, והוא צפוי להתחיל לאמן את הקבוצה אחרי חג המולד. המאמן הוותיק אימן את לואיוויל במשך 16 שנים. מאזנו ב-NCAA בכל הקריירה העשירה שלו עומד על 647 ניצחונות לעומת 392 הפסדים. הוא זכה פעמיים באליפות המכללות - עם קנטאקי ב-1996 ועם לואיוויל ב-2013. בעבר הרחוק אימן בתקופות שונות גם ב-NBA, את ניו יורק ניקס ואת בוסטון סלטיקס.


ריק פיטינו. מינוי מפתיע (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ריק פיטינו. מינוי מפתיע(צילום: AFP)

 

פיטינו איבד את משרתו בספטמבר 2017 בעקבות חקירת ה-FBI על קשר בין לואיוויל לגופים מסחריים רבים, ביניהם גם אדידס, והחשדות לתשלומי שוחד בסך 100 אלף דולר במטרה לגייס כדורסלנים לאוניברסיטה. המאמן האמריקני בן ה-66 לא הצליח להשיג משרת אימון ב-NBA אחרי השערורייה שהסעירה את כדורסל המכללות, ונאלץ לנדוד לאירופה.

 

יורגוס וובוראס - שעבד כעוזר המאמן בקבוצה - יעמוד על הקווים באופן זמני במשחק היורוליג שלה מחר מול מילאנו, יחד עם הג'נרל מנג'ר פראג'יסקוס אלברטיס.

 

וובוראס סיפר על ההכנות למשחק והטלטלה במועדון: "התבקשתי על ידי ההנהלה להכין את הקבוצה למשחק הקרוב, יחד עם אלברטיס ושותפים אחרים. אנחנו צריכים להכין את הקבוצה למשחק. אנחנו מצפים למשחק קשה כי ארמאני מילאנו היא קבוצה טובה מאוד עם הרבה כישרון. אנחנו חייבים להיות מחויבים, להילחם ולתת את המיטב. התוצאות האחרונות לא היו טובות. יש לנו משחק מולנו ואנחנו צריכים לנצח בו".

 

צ'אבי פסקואל פנאתינייקוס (צילום: EPA)
צ'אבי פסקואל. עוד מאמן ביורוליג הולך הביתה(צילום: EPA)

 

על פסקואל אמר וובוראס: "אין ספק שעברנו איתו הרבה בשנתיים האחרונות. זה הלם, אבל אין סנטימנטים בספורט מקצועני.

אנחנו צריכים להמשיך ולהביט לעבר המשחק מחר".

 

פאו הפסידה ארבע פעמים בחמשת משחקי היורוליג האחרונים שלה. אתמול היא הובסה 89:68 על ידי אלופת אירופה ריאל מדריד, וירדה למאזן 7:6 במפעל. בליגה היא דווקא עומדת על מאזן מושלם אחרי שמונה משחקים, ומול אולימפיאקוס ודייויד בלאט היה לפסקואל העונה מאזן של 0:2 (ניצחון בליגה וניצחון ביורוליג).


פורסם לראשונה 20/12/2018 20:02

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים