שתף קטע נבחר

מנפאואר: מחפשים יותר עובדים - ופחות מנהלים

כך עולה מנתוני מדד Manpower Professional, לרבעון הרביעי 2009. אלו הראו עלייה בביקוש לעובדים בכל התחומים, מלבד תחום הניהול שרשם ירידה של 3.6% בהשוואה לרבעון הקודם

על אף ההתאוששות במשק, הרבעון הרביעי של 2009, לא טמן בחובו בשורה למנהלים. למי כן חזר קצת הצבע ללחיים? לעובדים. כך עולה מנתוני מדד Manpower Professional, שהראו עלייה בביקוש לעובדים בכל התחומים, מלבד תחום הניהול שרשם ירידה של 3.6% בהשוואה לרבעון הקודם.

 

 

עם זאת בחודש דצמבר לבדו (בהשוואה לנובמבר), חלה התאוששות בכל התחומים. הביקוש לעובדים בתחום הפיננסים עלה ב-13.6%, בתחום משאבי האנוש ב-21.2%, בתפעול ושרשרת האספקה ב-5.4%, בשיווק ומכירות ב-7.5%, ואף למנהלים -11.2%. 

 

התחום שנפגע הכי פחות מהמשבר הכלכלי בכל שנת 2009 הוא תחום השיווק והמכירות אשר ספג ירידה של 6% בביקוש לעובדים. הסיבה: העלות הנמוכה יחסית של עובדים בתחום והניסיון להתרכז בשמירה או גידול בנתח שוק על רקע המשבר. עובדי תחום הפיננסים, משאבי האנוש ועמדות הניהול נפגעו הכי הרבה מהמשבר - הביקוש לעובדים בתחומים אלו יד ביותר מ-40% ב-2009.

 

סיבות

עמדות הניהול: בשל המשבר צומצמו תקני מנהלים, אוחדו תפקידים, בוטלו פונקציות וכן הוקפאו תוכניות צמיחה שכללו את הרחבת השדרות הניהוליות.

תחום הפיננסים: המשבר השפיע על תיק נכסי הציבור, וגרם לקיפאון לא רק בהנפקות ובפעילות הבורסאית - אלא גם בביקוש לעובדים בתחום.

משאבי האנוש: כשהביקושים יורדים, הגיוסים פוחתים, וכך גם העבודה בתחום.

 

מנכ"ל Manpower Professional, נירה צימלס, התייחסה לנתוני דצמבר: "העליות המתונות בביקוש לעובדים בדרגים ניהוליים בחודש דצמבר 2009 מחזקות את מגמת ההתייצבות המאפיינת את החציון השני של שנת 2009. חברות החלו להוציא תכניות לפועל ולהתרחב תוך כדי לקיחת סיכונים מחושבים. אנו מאמינים שבשנת 2010 נראה התחזקות של המגמה ועליה מתמידה בביקושים".  

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ablestock
צמצום במשרות הניהול ברבעון
צילום: ablestock
מומלצים