מפלגת הגמלאים אחרי הבחירות ב-2006‎ (צילום: פלאש 90, חדשות)
מפלגת הגמלאים אחרי הבחירות ב-2006‎ | צילום: פלאש 90, חדשות

זוכרים את מפלגת הגימלאים בראשות רפי איתן? בהצבעת מחאה בבחירות לכנסת ה-17 ב-2006 היא זכתה לשבעה מנדטים. 12 שנים אחרי מתברר שכנראה היה מוקדם מדי להספיד אותה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

אחד מגופי הגמלאים המרכזיים בישראל הוא "החברה הכלכלית לאזרחים ותיקים", ומעליה המועצה הארצית של האזרחים הוותיקים שבראשה עומד צבי מיכאלי, ממקימי מפלגת הגמלאים. בחברה הכלכלית חברים כ-300 אלף גמלאי גופים כמו משטרת ישראל, צה"ל, התעשייה האווירית, בזק, הטכניון, רכבת ישראל ועוד.

המועמדים הפוטנציאליים למפלגת הגמלאים (צילום: חדשות)
המועמדים הפוטנציאליים למפלגת הגמלאים | צילום: חדשות

המועצה הארצית היא שמחזיקה בזכויות של המפלגה שנמצאת כעת על המדף. הרעיון שמתגבש כעת הוא לחבור לעמותת "יד עזר לאזרח הוותיק" ולהחיות מחדש את המפלגה באמצעות המשאבים המשותפים של גופי הגמלאים. ערב הבחירות הם יזרימו לתוך המפלגה החדשה את המשאבים ויצאו לדרך.

ליוזמה נרתם גם ראש רשת בתי האבות הארצית "לב" של בתי הקשישים בישראל, כשהכוונה היא להכין את המפלגה בחשאי ובשקט לקראת הבחירות הקרובות. הגמלאים מחזיקים גם בעיתון שיוצא לאור מדי חודש ולקראת הבחירות הוא אמור להתפרסם באופן רציף.

שרגא ברוש (צילום: Flash90, חדשות)
שרגא ברוש | צילום: Flash90, חדשות

כל מה שנותר כעת הוא להחליט מי יוביל את המפלגה. מי שמתוכנן לעמוד בראשה הוא נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש. בשיחה עם ברוש הוא אומר שהוא מתלבט ועדיין לא החליט בנושא. עם זאת ההערכות הן שברוש נחוש יותר להיכנס לזירה הפוליטית בעת הזאת מהרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, שצולם בשבוע שעבר נפגש עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

שמונה מנדטים או להב 433?

בגופי האזרחים הוותיקים פנו לגמלאים ידועים, ובהם הדיפלומטית וחברת הכנסת לשעבר קולט אביטל, יו"ר השלטון המקומי לשעבר עדי אלדר, שמואל סיסו לשעבר ראש העיר קריית ים, מנכ"ל רשת "אורט" העולמי וקונסול ישראל בניו יורק ולגבי קדוש, לשעבר ראש העיר אילת וממקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו. נעשתה פנייה גם לחברת הכנסת טלי פלוסקוב שמשמשת כיו"ר תחום הזקנה בוועדות הכנסת. נכון לעכשיו טרם התקבלה תשובה מאף אחד מהם.

עיתון הוותיקים (צילום: חדשות)
עיתון הוותיקים | צילום: חדשות

מעל היוזמה מרחפות עדיין כמה שאלות חוקיות. לשרגא ברוש יש כמה ענייני מסים שהוא אמור לפתור. בסביבתו אומרים שהדברים לא פליליים. המהלך דרוש גם את אישורם של רשם המפלגות ורשם העמותות ולא ברור אם הם יאשרו אותו.

בסביבת הגמלאים אומרים שיש ברשותם כ-160 אלף קשישים בבתי אבות שלא מצביעים לבד, אלא עם מלווה, ולכן הם לא יכולים לטעות בפתק. סקר שערכו גילה שיש להם מינימום שמונה מנדטים. השאלה כעת היא אם זה יסתיים בשמונה מנדטים או בלהב 433.