אכל עוף – ונותר משותק בכל הגוף

דיוויד ברהם סבל מקלקול קיבה שגרם לפגיעה קשה במערכת העצבים • "זו התחושה הכי מפחידה בעולם, אתה פשוט נעול בתוך הגוף שלך"

כשדיוויד ברהם (40) מוויילס אכל עוף בקארי לארוחת הערב, הוא לא חשב שזה יוביל להתפרצות מחלה אוטו- אימונית קשה שתותיר אותו משותק למשך חצי שנה. לרוע מזלו, זה בדיוק מה שקרה.

לאחר הארוחה סבל ברהם מהרעלת מזון, ולמחרת הוא התמוטט בזמן שצפה בבנו משחק רוגבי. "היו לי כאבים מעקצצים בכפות הידיים וברגליים", שחזר, "ואז איבדתי כל תחושה ונפלתי".

בהתחלה הוא האמין שמדובר בתופעות לוואי של קלקול הקיבה אך במהרה הוא איבד את היכולת ללכת, לדבר ולנשום בכוחות עצמו. "זו התחושה הכי מפחידה בעולם", סיפר, "אתה פשוט נעול בתוך הגוף".

ברהם לפני המחלה // צילום: מתוך הפייסבוק

ברהם הוסיף לספר על התסכול שבסיטואציה. "הראש בסדר ואתה יודע מה אתה רוצה שהגוף יעשה, אבל אתה פשוט לא יכול", הוא מתאר, "לא יכולתי לתקשר עם אף אחד והשתמשתי בכרטיסיות עיניים כדי לסמן מה רצוני. הקול שלי חזר רק לאחר חמישה חודשים".

רופאיו הסבירו כי מדובר בתסמונת גיליאן ברה – מחלה אוטואימונית המתפתחת בדרך כלל עקב זיהום. התסמונת מאופיינת בפגיעה במערכת העצבים וגורמת לחולשה קשה בשרירים. במקרים חמורים, היא עלולה להוביל שיתוק מוחלט בכל הגוף.

אך הסוף טוב: לאחר שישה חודשי אשפוז, השתפר מצבו של ברהם באופן דרמטי וכעת הוא חולם על החלמה מלאה ושואף לחזור לתחביבו – הרמת משקולות. "הרופאים אמרו שבמהלך המחלה מאבדים בממוצע 77% ממסת השריר", הסביר, "אני לא אוהב את מה שאני כרגע ומקווה לחזור להתאמן בחדר הכושר". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר