בניין ההסתדרות בת"א// צילום: גדעון מרקוביץ' // בניין ההסתדרות בת"א// צילום: גדעון מרקוביץ'

"ההסתדרות תמכה בפיטורי עובדת כי הסמנכ"לית נשואה למנכ"ל"

חברת בת של ההסתדרות פיטרה עובדת ללא כל סיבה, כך לפי תביעה חדשה • החברה מכחישה את הטענות

החברה למרכזי תרבות לעובד ומשפחתו מעסיקה מאות עובדים בשבעה מוקדים בארץ והיא חברת בת של להסתדרות הכללית. סמנכ"ל משאבי אנוש בחברה היא דינה טריפטו, שבמקרה היא גם אשתו של יעקב טריפטו, המשמש בתור מנכ"ל ההסתדרות.

בין ארגון העובדים לחברה יש הסכם קיבוצי שההסתדרות משמשת בתור גוף מתווך בכל הנוגע למחלוקות.

אלא שלפי טענות שהגיעו לידי 'ישראל היום' טריפטו עושה ככול העולה על רוחה ומפטרת עובדים ללא סיבה ומטילה אימה על ראשי ועד העובדים בחברה. 

ל'ישראל היום' נודע כי מעיין שרף, עובדת קבועה שפוטרה מהחברה לאחר 3.5 שנים ללא כל סיבה תוך התעמרות ושלילת זכויותיה כעובדת. שיחת השימוע שנערכה לשרף, הייתה למראית עין בלבד, תוך ניסיון של החברה לייחס לעובדת אחריות ותפקידים המנוגדים להגדרת תפקידה בחברה. בנוסף, בשיחת השימוע המנהל הישיר של שרף נתבקש לומר מהן הטענות שיש לו כנגד העובדת ומיד נבלם על ידי עו"ד מטעם החברה ונאסר עליו לומר כל מילה בנושא. נראה שבין לילה תפקידה של שרף בחברה כמזכירה הפך להיות מוכרת מנויים, למרות שלא קיים תפקיד כזה.

חברי הועד שתמכו בה ננזפו באופן אישי על ידי דינה טריפטו והוצא מכתב כנגד חבר אחר שהעז לתמוך.

לפי התביעה שהגישה שרף, כאשר ההסתדרות נקראה להתערב על ידי הוועד והעובדת עצמה, למען העובדת, היא בחרה למלא את פיה מים ונעלמה מהשטח מחשש להתעמת עם "הבוס" שלהם- יעקב טריפטו.

עוד טוענים עורכי דינה של שרף, כי "ניתן לראות כי העלילו עליה עלילות ופיטרו אותה רק בגלל שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים כי ההסתדרות משותקת". לדברי עו"ד אסף אמון, שמייצג את שרף מדובר כאן "בהתעמרות של החברה כאשר ההסתדרות עומדת מנגד".

כאמור, שרף הגישה באמצעות עו"ד אסף, בעל משרד עו"ד ומומחה לדיני עבודה, צו מניעה כנגד החברה במטרה להחזיר אותה למקום עבודתה.  

עו"ד אמון אמר ל'ישראל היום', כי "ניתן לראות כיצד זורקים עובדת ממקום עבודתה, ללא כל סיבה או תשתית עובדתית בסיסית ופיטרו אותה רק בגלל שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים כי ההסתדרות משותקת. הגשנו צו מניעה נגד החברה ואנו מתכוונים למצות עם החברה את הדין עד תום. לא יכול להיות מצב שההסתדרות העובדים לא תסייע לעובדת שהיא אמורה לשמור עליה, אחרת כל התפקיד שלה ביחסי עובד מעביד מתייתר".

(עו"ד אסף אמון)

מההסתדרות נמסר בתגובה כי "החברה מכחישה מכל וכל את הטענות הנטענות בהודעה האמורה. מאחר וגב' שרף פנתה לבית הדין לעבודה, תגיב החברה לטענות אלה במסגרת התגובה שתוגש מטעמה לבית הדין".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו