דיון על חטיפת ועינוי סוחרי קרקעות על ידי הרשות: ח”כי השמאל נעדרו

בוועדת הפנים התקיים לכבוד יום זכויות האדם הבינלאומי דיון על חטיפת סוחרי קרקעות ערבים שמכרו נדל"ן ליהודים • צחי דיקשטיין, סמנכ"ל 'עד כאן': "יש פה גרירת רגליים ותשובות מביכות מאוד של המערכת המשפטית. הגיע הזמן להפסיק לעצום את העיניים"
חיים טוויל
ג' טבת התשע"ט / 11.12.2018 16:07

ועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת דנה הבוקר (שלישי) על חטיפת ועינוי סוחרי קרקעות  שמכרו נדל”ן ליהודים על ידי הרשות הפלסטינית, במסגרת ציון יום זכויות האדם הבינלאומי.

כותרת הדיון היתה: “חטיפת תושבים ערביים מירושלים לשטחי הרשות הפלשתינאית ועינויים של עצורים ברשות – במסגרת יום לציון זכויות האדם”.

“שתיקת מדינת ישראל מול עינויים של תושבים ערבים בעת מעצרם ברשות הפלשתינית, זה הכי לא מוסרי”, אמר מ”מ יו”ר ועדת הפנים, ח”כ בצלאל סמוטריץ’.

לדבריו, “כשמזהים תופעה שהיא מכת מדינה, צריך להקצות משאבים ולתת כלים, כמו שידעו לעשות עם ‘תג מחיר'”.

בין המשתתפים בדיון נכח גם צחי דיקשטיין סמנכ”ל ארגון ‘עד כאן’, שחשף לפני כשנתיים את מעשיו של עזרא נאווי, פעיל ארגון ‘תעאיוש’, שהסגיר סוחרי קרקעות לביטחון המסכל הפלסטיני.

דיקשטיין  הציג בפני משתתפי הדיון את פרשת עזרא נאווי כמקרה דוגמא לאוזלת היד של המערכת המשפטית וגרירת הרגליים שלה בטיפול במקרים ובחומרים שהובאו לידיעתה וטיפולה, כגון הוצאות להורג והתעללויות של הרשות הפלשתינית במי שחשוד בסחר בקרקעות עם יהודים.

את תחילת דבריו פתח דיקשטיין בגנות חברי כנסת מהשמאל: “דווקא ביום זכויות האדם נעדרים פה כל חברי הכנסת מהשמאל, וזה מצער מאוד וחשוב להגיד את הדברים האלה. זה העיסוק המרכזי של היום הזה”.

בהמשך תיאר דיקשטיין את פרשת עזרא נאווי שחשף ארגון ‘עד כאן’, שהובילה לכדי כתב אישום נגדו.

“ארגון עד כאן כידוע חשף לפני למעלה משנתיים את פרשת עזרא נאווי, בנושא הקרקעות והעברת קרקעות, שיתוף פעולה עם הרשות הפלסטינאית, שבעקבות זה הוצאו להורג מי שסחר בקרקעות. יש פה גרירת רגליים וצר לי להגיד את זה, יש פה תשובות מביכות מאוד של המערכת המשפטית, מביכות ביותר”.

הוא הוסיף:  “אנחנו כבר שנתיים אחרי פרשת עזרא נאווי, ולצערנו הרב כל הסעיפים שהמשטרה כן המליצה להעמיד לדין – בנושא של קשירת קשר לפשע וסיוע לארגון זר, הורדו מכתב האישום. כל מה שנשאר שם זה הצטרפות לרשות הפלסטינית. אנחנו בימים האלה, גם היו”ר וחברי כנסת נוספים ביחד עם קיש וחבר הכנסת סמוטריץ’, דחפנו להצעת חוק בנושא של הגדרת סוכן זר. לא הגיוני שהרשות הפלסטינית, שאנחנו יודעים את מעלליהם והעדויות קיימות, לא תיחשב סוכן זר. זה לעצום את העיניים”.

דיקשטיין סיים את דבריו בדרישה ממערכת המשפט והמשטרה להתחיל לפעול: “הגיע הזמן להפסיק לעצום את העיניים, אנו דורשים מהרשויות גם המשפטיות וגם המשטרה לטפל בזה בצורה חדה וברורה, ויפה שעה אחת קודם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות