סרטוני הפיגוע חושפים: הירי נמשך 6 שניות, החיילים השיבו אש מאוחר

הנשק בו בוצע הפיגוע הוא תקני ולא מאולתר - כלי נשק אוטומטי שנדיר מאוד למצוא בשטחי יו"ש • כוחות הביטחון מעריכים כי את הפיגוע ביצעה חולייה שקיבלה סיוע מן החמאס, ייתכן שאפילו מעזה
חרדים 10
ג' טבת התשע"ט / 10.12.2018 23:26

החיילים שהוצבו במקום הפיגוע בצומת עופרה השיבו באש מאוחר מדי ולא פגעו בחוליית המחבלים. כך עולה – לפי הדיווח של רועי שרון ב’כאן’ – מניתוח הסרטונים בהם מתועד הפיגוע.

עוד עולה מניתוח הסירטונים, כי הירי התבצע במשך שש שניות – עד שהחיילים השיבו באש, כך שניתן היה לצפות מהם להתנהלות מבצעית טובה יותר.

מהתחקיר עולה, כי הנשק בו בוצע הפיגוע הוא תקני ולא מאולתר. מדובר בכלי נשק אוטומטי שנדיר מאוד למצוא בשטחי יהודה ושומרון – מה שמעלה את הסברה כי מדובר בחוליית מחבלים מיומנת שקיבלה הכוונה מגבוה.

המצוד אחר חוליית המחבלים שביצעו את הפיגוע מתמקד באזור רמאללה.

היום  דווח על פעילות חריגה של כוחות הביטחון באזור, ועל פשיטה בסוכנות הידיעות הפלסטינית ‘וופא’, שכללה החרמה של מצלמות אבטחה.

לפי ‘כאן’, אחת השאלות המרכזיות שנבדקות היא אם מדובר בחוליית טרור מקומית, או בחולייה שהוכוונה וייתכן שאף מומנה על ידי חמאס.

יצוין, כי הפיגוע בעופרה הוא אירוע הטרור השלישי מהתקופה האחרונה שמבצעיו טרם נלכדו, והוא מצטרף לפיגוע הרצחני בברקן לפני כחודשיים, ולפיגוע ירי בבית אל, לפני כחודש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות