שתף קטע נבחר

אישום: הפיצו שידורי YES ו-HOT ברווח של כ-50 מיליון ש'

שני תושבי נהריה מואשמים שהעתיקו תכנים מספקיות הטלוויזיה הגדולות והפיצו אותם ברחבי העולם ללא רשות הבעלים. השניים מואשמים כי שכרו עשרות ממירים בזהויות בדויות, פרשו מערכים טכניים בדירות ברחבי הארץ, ומכרו את השידורים למנויים בעולם במשך שבע שנים לפחות

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה היום (א') לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד אלי עמר ומאיר עמר, תושבי נהריה, בגין הפצה של שידורי YES ו-HOT ברחבי העולם, ללא רשות הבעלים, ברווח של כ-50 מיליון שקל. שורת העבירות שבהן נאשמים השניים: קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות לפי חוק זכויות יוצרים, הלבנת הון ומרמה ותחבולה במטרה להתחמק מתשלום מס.

 

מדירה להשכיר ל-WeWork: התפקיד החדש של עוזי לוי

מחאת המסעדנים: "לא מבקשים שקל מהמדינה"

בזכות שקיפות של רשות המיסים - פערי המחירים בין דירות דומות ירדו

 

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורך הדין דורין בן ציון, הנאשמים שכרו, בזהויות בדויות, עשרות ממירים מחברות הכבלים והלווין, הקימו בדירות שונות ברחבי הארץ מערכים טכניים להעתקת תכני הערוצים השונים ומשם הפיצו את השידורים למנויים ברחבי העולם תמורת דמי מנוי חודשיים, באמצעות אתר אינטרנט שפתחו שכתובתו mytvil.com.

 

ההעתקות וההפצות נפרשו לאורך שנת 2008 עד ל2015, כאשר על פי האישום הנאשמים העתיקו יצירות בהיקף רחב ללא רשות הבעלים. את הממירים השיגו תוך הסתרה ושימוש בשמות בדויים. דמי מנוי שונים נגבו בכל מקום, כך שבארה"ב, למשל, דמי המנוי עמדו על 29 דולר לחודש.

 

הנאשמים גרפו לכיסם כ-50 מיליון שקל מפעילות האתר. את הכספים הלבינו הנאשמים בחשבונות זרים, בין היתר באמצעות אשת קש מפנמה. נטען כי הנאשמים לא דיווחו על הכנסותיהם מפעילות האתר לרשות המיסים ובעקבות זאת הואשמו גם בעבירות על פקודת מס הכנסה.

עו
עו"ד בני כץ

כתב האישום הוגש לאחר חקירה בינלאומית של היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ), יחידת הסייבר בלהב 433 ורשות המיסים. עם הגשת כתב האישום, הגישה המחלקה בקשה לבית המשפט לתפוס עד תום המשפט כספים ונכסים של הנאשמים, בהיקף של כ-5 מליון ש"ח.

 

עו״ד בני כץ המייצג את הנאשמים מסר בתגובה: ״אין בראיות התביעה כדי לבסס הרשעה ולמיטב הבנתי במלא הצניעות גם לא כדי הגשת כתב אישום. כל השאר נתון בידי בית המשפט ושם ננהל את התיק״

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
50 מיליון שקל מהעתקה והפצת תכנים של YES ו-HOT, ללא אישור
צילום: shutterstock
מומלצים