רה"מ ושר הביטחון נתניהו מסייר בצפון (צילום: חיים צח / לע"מ, חדשות)
רה"מ מעיין במפות חיזבאללה בסיור בצפון | צילום: חיים צח / לע"מ, חדשות

טקס המצטיינים השנתי של המוסד התקיים הערב (חמישי) זו הפעם ה-9 בבית הנשיא ותעודות ההצטיינות לשנת 2018 הוענקו לחמישה אנשי מבצעים: שלושה אנשי מטה וסיוע מבצעי, שני קמ"נים ולשניים מאנשי הארגון שעוסקים בטכנולוגיה. בטקס השתתפו נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד יוסי כהן.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

אחד המצטיינים הוא לוחם שתואר ככזה "הפועל באומץ לב וביצירתיות, לשמירה על ביטחון ישראל". בשנים האחרונות, אותו לוחם הוביל "פרויקט משמעותי", שהביא לפריצת דרך ולהישגים מבצעיים, שיסייעו לעליונותה הביטחונית של מדינת ישראל לעוד שנים רבות. תעודות הצטיינות הוענקו גם לקצין ולקצינת מודיעין שפעלו "כל אחד בתחומו, במסירות, בנחישות ובהצטיינות יתרה". על קצין המודיעין המצטיין נמסר שהוא היה שותף לעשרות מבצעים ופעילויות ש"הניבו מידע ערכי וייעודי".

עוד תעודה הוענקה לקצינת מודיעין שהובילה פרויקט שתוצריו "משרתים את כלל גופי הקהילה, תוך התמודדות עם עולם תוכן מקצועי, מאתגר ודינמי". מצטיינת נוספת היא קצינת איסוף, שיזמה והובילה מבצע אסטרטגי ב"ליבת אתגרי המוסד". על הקצינה המצטיינת נאמר שהיא "פועלת מתוך שליחות לאומית, אחריות אישית, במקצועיות ובצניעות ומהווה בפועלה דוגמה ומודל לחיקוי".

"אנשינו משרתים לילות כימים". כהן (צילום: רויטרס, חדשות)
"אנשינו משרתים לילות כימים". כהן | צילום: רויטרס, חדשות

"המוסד ניכנס לשנתו השבעים ואני מוכרח לומר לכם, שכל שנה ושנה, אתם נעשים יותר צעירים, יותר נועזים, יותר מנוסים, ויותר חכמים", אמר נשיא המדינה למצטיינים. "המוסד קנה לעצמו שם. שם עולם. שם שנתנו לו שונאיו, חרדת ואימת האויב. שם שנתנו לו מקביליו בעולם הביון. אבל גם שם שנתנו לו אוהביו, מעריציו, אנשיו ונשיו, ואנחנו אזרחי ישראל, שרוצים לומר תודה".

רה"מ רומז: למוסד חלק בסיכול מערך הטילים המדויקים של חיזבאללה

גם ראש הממשלה נשא דברים והתייחס לחלקו של המוסד במאמצים לבלימת חימוש ארגון הטרור חיזבאללה: "לפי התוכנית של חיזבאללה הם היו אמורים להיות מצוידים היום באלפי טילים אבל ברגע זה יש להם עשרות בודדות. הסיבה שיש להם כמה עשרות בודדות היא בין השאר יושבת בחדר הזה. זה שילוב הכוחות של המוסד, צה"ל וכל מערך הביטחון שלנו. אנחנו שוללים מהם לא בצורה מוחלטת אבל בצורה מרשימה מאוד גם את הנשק הזה".

"ראוי שמילים ייבחרו בכובד ראש". ריבלין (צילום: Mark Neyman/לעמ, חדשות)
הנשיא ריבלין, ארכיון | צילום: Mark Neyman/לעמ, חדשות

"לא מוותרים - גם כשהמשימה קשה ומתסכלת"

ראש הארגון יוסי כהן סיפר כי "המוסד פועל כאיש אחד - ורק בשילוב כל יכולותיו הוא יכול להגיע להישגים הגדולים שלו, למבצעים מסעירי דימיון שרק מיעוטם נחשף לעיני הציבור. קו ההתחלה שלנו הוא מקצוענות, יסודיות, התמדה ומסירות. מכאן אפשר רק להגביר. לשמחתי, כל עובדי המוסד באמת טובים. אבל תמיד יש כאלה שהם טובים עוד יותר, שקו הבסיס שלהם הוא הצטיינות. כאלה הם האנשים שניצבים כאן היום. הטובים שבטובים. כאלה שהשקיעו מעל ומעבר, שרמת הביצועים שלהם גבוהה במיוחד, כאלה שלא מוותרים גם כשהמשימה קשה ומתסכלת, שמקפידים על הפרטים ורואים את החזון".

"המצטיינים והמצטיינות משקפים את מגוון היכולות והערכים של המוסד; לוחמים ואנשי המבצעים המיוחדים, מודיעין, טכנולוגיה מבצעית, מנהלה ומטה", סיכם ראש המוסד כהן. "כמו-כן, הם מייצגים את כלל עובדי המוסד, המשרתים לילות כימים, במסירות ונחישות תוך נכונות לסכן את חייהם וחירותם ולממש את יכולותיהם המקצועיות המגוונות. תעודות ההצטיינות שהוענקו, הן סימן וסמל לנחישותו של המוסד לעמוד באתגרים ההולכים ומתרבים, לפעול להישגים במגוון רחב של תחומים, שיוותרו לנצח בצללים".