פרטים חדשים מתוך רצועת עזה חושפים היום (חמישי) מידע נוסף על הסתבכות הכוח המיוחד, בה נהרג סא"ל מ' בחודש שעבר. אתר פלסטיני פרסם דיווח לפיו אנשי הכוח היו נתונים לחקירת אנשי חמאס במשך 40 דקות בשטח - בטרם החלו חילופי האש.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

על פי הדיווח, הכוח נכנס לרצועה כחודשיים לפני הגילוי ונכנס הן דרך מעבר ארז והן בעזרת פרצה בגדר המערכת. עוד פורסם כי בעת החקירה הראשונית בשטח, בלבול בגרסאות הוביל את אנשי חמאס לניסיון לשלוח את הכוח להמשך חקירה באגף החקירות של הארגון.

בפרסום נטען גם שמפקד חמאס שנפצע כתוצאה מהירי של הכוח הצליח להתקשר למפקדה ולעדכן על ההתפתחויות. הוא סיפר שהכוח ברח לשטח חקלאי שהיה בקרבת הבסיס של הצוות הישראלי.

בדיווח מצוין שהכוח עסק בתפעול מכשירי האזנה מתקדמים, ובין היתר ביצעו חפירות במטרה להתחבר לרשת הקשר של חמאס. בארגון טוענים שמספר אנשי הזרוע הצבאית הצליחו להגיע לרכב של הכוח לפני שפוצץ ו"לקחו ממנו ציוד חשוב ובעל ערך".

זירת התקרית בחאן יונס (צילום: חדשות)
זירת האירוע. עזה | צילום: חדשות

אתמול פורסם במהדורה המרכזית שעל פי מקורות ערביים, הכוח המיוחד פעל ברצועה בכסות של ארגון סיוע הומניטרי בשם "במסה". על פי הנתונים שעולים מחקירת חמאס, הכוח שכר דירה כמה שבועות לפני התקרית ועסק בחלוקת ציוד רפואי לנזקקים, בעיקר כיסאות גלגלים.

על פי המקור הפלסטיני, חמאס איתר את הדירה, נכנס אליה במסגרת החקירה, מצא ציוד, כיסאות גלגלים וסימנים שמעידים שהכוח שהה שם מספר שבועות. עוד נטען שהגילוי של חמאס על הכוח הישראלי היה מקרי לחלוטין. אנשי חמאס תחקרו את הנזקקים שקיבלו את הציוד ולרגע לא חשדו כי מדובר באירוע ביטחוני.