שילוב סגנונות לעיצוב המטבח: האמנם?

בחירת סגנון לעיצוב המטבח יכולה להיות משימה פשוטה יותר אם יודעים כיצד לשלב בין אלמנטים שונים. במאמר נרחיב על כך ונלווה אתכם בתהליך העיצוב של המטבח המושלם (שיווקי)

שילוב סגנונות לעיצוב המטבח (צילום: יח"צ)

ההחלטה לעצב מטבח מביאה איתה שורה ארוכה של שיקולים. קודם כל, מטרת העל היא להתאים את המטבח לצרכי המשפחה והרגלי האירוח. בשביל זה אנחנו צריכים לדאוג לתשתית חשמל, לפתרונות אחסון ולארונות נגישים. שנית, עלינו לקבוע את מסגרת התקציב ובעקבותיו גם להחליט על סדר עדיפויות מסוים. בין לבין, נרצה שהמטבח יעוצב באופן שילווה אותנו כמה שנים קדימה לפחות.

מבחינה דקורטיבית, ההתלבטות העיקרית היא האם לעצב מטבח בסגנון כפרי, מודרני, לבן או צבעוני. לכל סגנון עיצוב יש מאפיינים שונים לגמרי וגם פערי העלויות מגיעים לעשרות אחוזים. מצד שני, רק מעטים לוקחים בחשבון שקיימת גם אופציה של אינטגרציה.

מהי אינטגרציה ומה היתרונות שלה בעיצוב מטבחים?

אינטגרציה מייצגת את הדור הבא של עיצוב מטבחים כי היא מבטיחה יתרונות משמעותיים. למעשה, כיום כבר אין צורך להתלבט ואפשר לשלב בין 2-3 סגנונות מועדפים. את הסגנונות בוחרים עדיין לפי התקציב והטעם האישי, אך הדגש הוא על שילוב בין מאפיינים מתאימים ולא על ויתור. בנוסף, השילוב בין הסגנונות מקצר את משך הזמן שעובר מהרגע שבו מתחילים לשפץ או לעצב מחדש את המטבח ועד שחוזרים לשגרה מלאה.

החיסכון בזמן ובהוצאות נובע מכך שבמסגרת שילוב סגנונות ניתן להשאיר אלמנטים קיימים. אם לדוגמא הקירות במצב טוב וגם הארונות מתפקדים מצוין, אפשר להתמקד במרכיבים שספגו את רוב הבלאי ובהם שיש, ריצוף או ברזים. כמו כן, השילוב בין הסגנונות מתאים למי שלא רוצה להתחייב לקו עיצובי אחד בחדר הכי חשוב בבית.

כך משיגים את השילוב המושלם

יש הרבה דוגמאות שדרכן אפשר להבין את היתרונות של אינטגרציה בעיצוב מטבח. הדוגמא הקלאסית היא לעצב מטבח על טהרת הלבן עם נגיעות צבעוניות בארונות, במדפים ובמגירות. המגירות לא חייבות להיות בצבעים נועזים או פרובוקטיביים מדי, כי גם שימוש בתכלת או חום על רקע מטבח לבן יעשה את העבודה.

מן העבר השני, רבים מבין מעצבי המטבחים בוחרים כיום לשמור על הקו של אינטגרציה בעזרת מטבח כפרי-לייט עם שילוב מודרני. כאן משיגים את השילוב המודרני בעיקר באמצעות שימוש במוצרי חשמל ומתו עדיפות למתכת על פני עץ. העץ הגולמי יכול לשמור על מעמדו בעיצוב שולחן האוכל של המטבח, בעוד המתכת תמשוך את רוב תשומת הלב סביב הכיור ומשטחי העבודה.

בסופו של דבר, אתם היחידים שמחליטים איך המטבח ייראה ואיזה סגנונות עיצוב יבלטו בו. עם זאת, כדאי לשמור על ראש פתוח ולשאוב השראה מהאפשרות של אינטגרציה בין סגנונות מסוימים. כך מעצבים מטבח פונקציונאלי ונוח ונהנים ממנו לאורך זמן.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר