בסיור בצפון

נתניהו לשגרירים: "מי שיתקוף אותנו - דמו בראשו"

במפגש שערך נתניהו עם שגרירי מדינות זרות בצפון, אמר רוה"מ: "אנחנו שוללים מאויבינו את נשק המנהרות בשיטתיות ובנחישות" • הציפיה הישראלית - גינוי של חיזבאללה (ביטחון)

ראש הממשלה בסיור בגזרת הצפון (צילומים: חיים צח / לע"מ; וידאו: רועי אברהם, לע"מ סאונד: בן פרץ, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (חמישי) עם שגרירי מדינות זרות בגזרת הצפון, סמוך למקום בו פועלים כוחות צה"ל לחשיפת ונטרול המנהרות, והשגרירים סיירו באתר בו נחשפה מנהרה כזו.

ראש הממשלה נתניהו עדכן את השגרירים בפרטי מבצע 'מגן צפוני', ובכוונות חיזבאללה לשימוש במנהרות נגד ישראל. רה״מ חזר והדגיש, כי מנהרות חיזבאללה הן ביטוי לתוקפנות האיראנית באזור. נתניהו ביקש מהשגרירים לגנות את הפרת הריבונות הישראלית, ולהצטרף לדרישה להטלת סנקציות מוגברות על חיזבאללה.

"אנחנו שוללים מהאויבים שלנו את נשק המנהרות בשיטתיות ובנחישות, אנחנו עושים זאת גם לחמאס, גם לחיזבאללה, ואנחנו נפעל ככל שדרוש", אמר נתניהו. לדבריו, "מי שיתקוף אותנו - דמו בראשו. חיזבאללה יודע את זה וגם חמאס יודע את זה.

"אמרתי לשגרירים שהם צריכים לגנות את התוקפנות הזו של איראן, של חיזבאללה ושל חמאס, באופן חד משמעי, וכמובן גם להעצים את הסנקציות נגד הגורמים הללו. הפעולה הזו היא בתחילתה, אבל בסופה נשק המנהרות, שחיזבאללה השקיע בו כל כך הרבה - כבר לא יהיה קיים ולא יהיה אפקטיבי", דברי נתניהו.

לפי ראש הממשלה, ישראל מצפה מהמדינות אותן מייצגים השגרירים, להוכיח "גינוי חד-משמעי של חיזבאללה, הטלת סנקציות נוספות על חיזבאללה, גינוי ודרישה מממשלת לבנון להפסיק את מתן האשראי שהיא נותנת לשימוש בשטחה להתקפות האלה על ישראל. כל זה יעלה בכינוס הקרוב של מועצת הביטחון לדרישתה של ישראל. זה צעד מדיני ודיפלומטי חשוב, שמשלים את המאמץ המבצעי ההנדסי שלנו לשלול מחיזבאללה ומאיראן את נשק המנהרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר