אשה תמונה למפכ"לית? (צילום: פלאש 90, חדשות)
אשה תמונה למפכ"לית? | צילום: פלאש 90, חדשות

מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, אוה מדז'יבוז', והשרה לשוויון חברתי גילה גמליאל פנו לראש הממשלה ולשר לביטחון פנים בבקשה לבחון את האפשרות למנות אישה לתפקיד מפכ"ל המשטרה, לאחר פרישתו של אדרי. "קוראות לבחון ברצינות את האפשרות לעשות היסטוריה וצדק ולמנות לראשונה בתולדות משטרת ישראל מפכ"לית", כתבו השתיים במכתב ששלחו היום (חמישי) לנתניהו וארדן.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"אין ספק כי היום יותר מתמיד נכון להציב בצמרת המשטרה מנהיגות ויכולות ניהול מסוג שונה מזה שהכרנו בשנים האחרונות", הוסיפו בפניה. "ודאי לאור המידע שנחשף בשנים האחרונות על הנעשה בתוך המשטרה בכל הנוגע ליחס כלפי נשים - קצינות, שוטרות ואזרחיות".

גילה גמליאל (צילום: פלאש 90, נועם ריבקין פנטון, חדשות)
גילה גמליאל | צילום: פלאש 90, נועם ריבקין פנטון, חדשות



אוה מדזי'בוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד (צילום: ענבר מרמרי, חדשות)
אוה מדזי'בוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד | צילום: ענבר מרמרי, חדשות

לטענת גמליאל ומדז'יבוז' ישנן "לא מעט מועמדות העומדות בדרישות התפקיד" והן אף הוסיפו כי ישמחו לסייע באיתור מועמדות רלוונטיות. "מינוי מפכ"לית יעביר מסר לציבור, יעיד על שינוי בסדרי העדיפויות ויאפשר לארגון שעבר טלטלות קשות להתחיל שיקום אמון כלפי פנים וכלפי חוץ - זו הזדמנות חשובה לעשות היא-סיטוריה, אל לנו להחמיץ אותה".

שדולת הנשים בישראל פנתה הבוקר לנתניהו ולארדן על מנת שימנו מפכ"ל ש"מיגור האלימות כלפי נשים בראש סדר העדיפויות שלו או שלה". מהשדולה נמסר: "ביומיים האחרונים ראש הממשלה נתניהו והשר לביטחון פנים ארדן מצאו סוף־סוף לנכון להתחייב ולפעול נגד אלימות כלפי נשים. כעת, כשנפתח מחדש הדיון על דמותו של מפכ"ל המשטרה הבא, יש להם הזדמנות ראשונה להוכיח שהצהרותיהם רציניות, אם יבחרו למנות מפכ”ל או מפכ"לית, שמיגור אלימות במשפחה ורצח נשים נמצאים בראש סדר העדיפויות להם".

"זה הזמן למנות לתפקיד חשוב כל כך במאבק באלימות המגדרית, אדם - גבר או אישה, שיהיו מחויבים להביא לשינוי אמיתי ומהותי באופן שבו המשטרה מטפלת בפניות של נשים מאוימות, ולשים סוף לתופעה האיומה של שליחתן בחזרה לביתן, שם הסכנה לחייהן רק נמשכת, ללא כל מתן מענה רציני למצוקתן", הדגישו בשדולה.