הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון התייחס היום (חמישי) למבצע הצה"לי שהחל מוקדם יותר השבוע להשמדת מנהרות חיזבאללה בגבון עם לבנון. "אמרתי ב-2016 שאין מנהרות למרות שידעתי שיש, כדי להרגיע את תושבי הצפון", הודה יעלון והסביר: "בשביל הביטחון מותר לשקר".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

יעלון טען עם תחילת דבריו שהוא לא חושש שההחלטה בדבר עיתוי המבצע הצבאי הרגיש התקבלה בשל מניעים פוליטיים. "מי שעשה זאת זה הצבא, זה שפוליטיקאים עושים הון פוליטי זה סיפור אחר", טען. "יש הגזמה קצת, אבל מקווה שזה לא מזיק, אבל ההחלטה המקצועית והיוזמה התקבלה בתוך הצבא".

משה יעלון (ארכיון) (צילום: פלאש 90 / יונתן סינדל, חדשות)
"ההחלטה התקבלה בצבא", יעלון | צילום: פלאש 90 / יונתן סינדל, חדשות

שר הביטחון לשעבר טען שארגון הטרור עדיין מורתע, ומאזן האימה בין צה"ל לחיזבאללה מוביל לשקט באזור. "כל עוד מאזן האימה הזה בצפון קיים, נכון לשמור עליו וצריך להתכונן לסבב הבא כשידינו תהיה על העליונה ולא לחפש טריגרים להסלמה כעת", אמר. "הם מורתעים יותר - אם הם לא היו מורתעים הם היו יורים עלינו כל יום, כל שבוע, היו מכניסים אותנו למלחמת התשה כפי שהיה בשנות ה-2000 אחרי הנסיגה".

העבודות בגבול הצפון, ארכיון (צילום: רויטרס, חדשות)
"לא רציתי להזעיק את חיזבאללה" | צילום: רויטרס, חדשות

במהלך הריאיון הושמעה לשר לשעבר הקלטה שלו משנת 2015 בה הוא טוען: "בצפון לא גילינו עד היום שום דבר, אין סיבה טובה לחיזבאללה בצפון לחפור מנהרות, אפשר להתגנב בוואדיות ולא צריך להשקיע במנהרות".

בתגובה, טען יעלון שלא רצה להבהיל את התושבים, וגם רצה לשטות בארגון הטרור. "לא רציתי רק להרגיע, לא רציתי להזעיק את החיזבאללה - שידעו שאנחנו יודעים", טען. "אני כל הזמן בעניין הזה דיברתי כאילו אין אבל משנת 2014 נערכנו ועשינו את כל הפעילות".