שומרים ירקות במקרר? אתם הורסים אותם

רובנו שומרים פירות וירקות במקרר כדי לשמור על טריותם • הרבה מסוגי המזון שאנחנו מאחסנים במקרר ניזוקים בו • אלה המזונות שיש לשמור בחוץ

ירקות במקרר // צילום אילוסטרציה: Getty Images

כולנו שומרים חלק נרחב מהמוצרים הטריים שלנו במקרר, מדובר בפירות, ירקות ומאכלים נוספים שבאופן אוטומטי כמעט מגיעים אצלנו למגירות השונות מתוך רצון לשמור על הטריות שלהם. אלא שבירור קצת יותר מעמיק של תכולת המוצרים, או המבנה של התאים בהם, ילמד אותנו שיש מזונות שההכנסה למקרר פוגעת בטעם שלהם, ואולי אפילו הורסת אותם. לכן החלטנו לעשות קצת סדר בנושא ולכתוב לכם על 11 סוגי מזונות שאנו שמים במקרר והורסים.

לחם

רוצים את הלחם שלכם טרי ולא יבש? אל תכניסו אותו למקרר. המקרר מייבש את פרוסות הלחם והופכך אותן לפחות טריות. עדיף לאחסן את הלחם בשקית פלסטיק במקום קריר ויבש. 

מלון

אין כמו מלון קר ביום חם, אך מסתבר כי כל עוד המלון סגור - מוטב לשמור אותו במקום קריר, כך ממליצים מומחים בנושא. רק מלון שנחתך ונעטף בניילון נצמד, טוב לשמור במקרר.

בננות

בננות הם פרי טרופי, לכן אין להם שום יכולת להתמודד עם קור. אם קניתם בננות ירוקות, אל תכניסו אותן בשום פנים ואופן למקרר. במצב הזה הן לא יבשילו אף פעם ויהפכו ישר לשחורות. רק בננות טריות וצהובות כדאי לשמור במקרר, בכל מצב אחר כדאי לכם להשאיר אותן בחוץ.

עגבניות

עגבניות הן מרכיב מרכזי בסלט הישראלי. עם זאת, מסתבר שהקור של המקרר מזיק לפנים העגבנייה, ולכן הטעם שלה נפגע. למעשה עגבניות שנשמרות במקרר מאבדות את הטעם שלהן, והן מרגישות בוסריות. לכן כדאי לשמור עגבניות ככל שניתן במקום קריר ולא במקרר.

תפוחי אדמה

תפוחי אדמה הן מזון שאסור בכלל לשמור במקרר. שמירה של תפוח אדמה במקרר מייצרת בו שינוי שגורם לעמילן שלו להפוך לסוכרים. בהמשך התהליך כשתפוח האדמה הזה יטוגן או יאפה, הסוכרים האלו ישתלבו עם חומרים אחרים ויצרו את החומר הרעיל אקרילאמיד שלא בריא לצריכה

עוגות

הסוג היחידי של העוגות שכדאי להשאיר במקרר, גם כן מחוסר ברירה, הן עוגות קרם וזאת כדי שהקרם לא יתקלקל. אבל בכל מקרה אחר עדיף מאד לשמור את העוגה במקום קריר כשהיא סגורה כדי למנוע התייבשות, הטעם שלה יהיה עשיר יותר, ופחות ייפגע מאשר בשמירה במקרר.

קפה

שומרים פולי קפה במקרר? שומרים קפה מגורען במקרר? ובכן, פולי הקפה סופחים טעמים. במילים אחרות הם יספחו טעמים וריחות מהמאכלים סביבם. לא תרצו למשל לשתות קפה בטעם מרק עוף או עם ריח הדרים. לכן שמרו את הפולים בחוץ במקום מוצל וקר.

דבש

דבש לא נרקב ולכן לא ברור מדוע לשמור אותו במקרר. גרוע מכך, שמירת דבש בטמפרטורה נמוכה גורמת לו לא להתגבש, וכך לאבד את הצמיגות והזרימה שלו, כך שיהיה קשה לצרוך אותו ולמרוח אותו וזה ממש חבל.

בצל

בצלים צריכים בסך הכל סביבה מוצלת וקרירה כדי להישמר. אם הם יוכנסו למקרר הם יעבירו את הטעם שלהם לירות ולפירות מסביבם, ואת זה אתם ממש לא צריכים. בכל מקרה אל תשכחו לשמור את הבצלים בחושך כיון שאחרת הם יתחילו לנבוט.

שום

שום מייצר את אותן תופעות כמו בצל, ולכן גם אותו יש לשמור במקום מוצל וקר וממש לא במקרר. 

אבוקדו

אין דבר יותר מרגיז מאבוקדו בוסרי וקשה, אלא ששימור במקרר רק יאט באופן דרמטי את תהליך ההבשלה שלו. רוצים אבוקדו בשל? שמרו אותו בשקיות נייר חומות ופתוחות. רוצים למהר את הבישול? שימוש לידו גם בננות. 

 

את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר