נתניהו ופומפאו בביקורו בישראל. ארכיון (צילום: החדשות)
נתניהו ופומפאו בביקורו בישראל. ארכיון | צילום: החדשות

ראש הממשלה נתניהו ימריא היום (שני) לבריסל לפגישה שהוגדרה כדחופה בינו לבין מזכיר המדינה האמריקני מייק פומאפו. כך פורסם לראשונה ב"ישראל היום". השניים צפויים לדון בהתפתחויות הביטחוניות והמדיניות באזור. נתניהו ייצא לפגישה כשהוא מלווה בראש המוסד, ראש המל"ל ומזכירו הצבאי.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

הפגישה בין השניים, שנקבעה בשבוע שעבר, הייתה אמורה להתקיים בהמשך השבוע אך היא הוקדמה משום שפומפאו צריך לשוב לארה"ב להשתתף בהלווית נשיא ארה"ב לשעבר בוש האב.

בשל הקדמת הפגישה בין השניים נתקלו במשרד ראש הממשלה במספר בעיות לוגיסטיות, בין היתר הקשורות במטוס שבו אמור ראש הממשלה להמריא. עם זאת, ככל הנראה בשעות הקרובות יושג אישור לחכירת מטוס לטובת משלחת ראש המשלה. מיד בתום הביקור צפוי ראש הממשלה לשוב לארץ.

בחודש אפריל האחרון ביקר מזכיר המדינה האמריקני בישראל ונועד עם ראש הממשלה. השניים דנו במגוון נושאים ובהם האיום האירני. "שת"פ צמוד עם בנות ברית הוא חיוני למאמצים נגד אירן", אמר פומפאו בתום פגישתם של השניים. "אנחנו מודאגים מהרצון של אירן לשלוט במזרח התיכון ועמדתנו היא שזכותה של ישראל להגן על עצמה. אם לא נצליח לתקן את הסכם הגרעין - ארה"ב תפרוש ממנו ".