"מותה הוא זעזוע עוצמתי". לואיז הארווי (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של לואיז הארווי, חדשות)
"מותה הוא זעזוע עוצמתי". לואיז הארווי | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של לואיז הארווי, חדשות

"טרגדיה, הייתה אם מסורה": לואיז הארווי בת ה-36, אם לשלושה ילדים מנורוויץ' שבבריטניה, החליטה לעבור ניתוח להגדלת חזה. 17 ימים בלבד לאחר הניתוח, לואיז הלכה לעולמה - ככל הנראה כתוצאה מקריש דם. הרשויות בבריטניה הודיעו על פתיחת חקירת מותה - והציבור כבר נרתם לעזור למשפחתה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

הארווי מתה ב-5 ביולי, 17 יום לאחר שעברה את הניתוח בלונדון. רק השבוע, לאחר כמעט חמישה חודשים, החליטו הרשויות שעיתוי המוות מעורר סימני שאלה והחליטו על חקירה שתבדוק את הקשר בין הניתוח למוות. השימוע למרכז הרפואי בו טופלה צפוי להתקיים רק בחודש מרס.

עמוד באתר גיוס הכספים "JustGiving" הוקם למען גיוס תרומות לילדיה. באתר נכתב: "לואיז הלכה לאחרונה לעולמה לצערנו, לאחר שקריש דם נוצר בגופה. העובדה שאישה יפה, צעירה ומסורה נלקחה מאיתנו כל כך מוקדם היא זעזוע עוצמתי לכולנו. היא הלכה ללא אזהרה, והיה לה כל כך הרבה לחיות למענו".

"קיבלנו תגובות מחממות לב מהמשפחה והחברים שהציעו תנחומים ותמיכה, והם רוצים לעזור בדרך כלשהי להקל על הסבל שנגרם מפטירתה", נכתב מטעם המשפחה של הארווי. עד כה גויסו קרוב לאלף לירות שטרלינג עבור המשפחה, מתוך יעד של 5,000 לירות שטרלינג. לפי האתר, הכסף נועד לעזור ליצור "עתיד יציב ושמח" לשלושת הילדים, בגילי 18-6. "המורשת של לואיז היא ילדיה, אנחנו רוצים לספק להם את האהבה והתמיכה שהם זקוקים לה כעת ובעתיד", ציינו.

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית בהסתדרות הרפואית מוסיף כי "מדובר במקרה טראגי של מוות מיותר שנגרם ככל הנראה מניתוח שבוצע על ידי רופא שאיננו מומחה בכירורגיה פלסטית. כל ניתוח טומן בחובו סיכון נמוך של היווצרות פקקת ורידים או תסחיף ריאתי. מומחה בכירורגיה פלסטית הוא בעל הכשרה ארוכה המאפשרת לזהות מראש ולטפל נכון בבעיות קרישת דם. תפקידו של המנתח הפלסטי לא מסתיים כאשר המטופלת מתעוררת אלא כולל מעקב, הנחיות וביקורת. אני מזכיר לציבור הנשים בישראל: אנא בדקו שבחרתן ברופא מומחה אמיתי בכירורגיה פלסטית כזה שנתון לפיקוח המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית והאיגוד שלנו. כך תוכלו להבטיח שתעברו ניתוח אצל רופא שהשלים שבע שנות לימוד בבית ספר לרפואה ועוד שש שנות התמחות לצד רופאים ותיקים".