פרטי הכוח שפורסמו ע"י חמאס (צילום: חדשות)
התמונות שחמאס פרסם של משתתפי המבצע בעזה | צילום: חדשות

בזמן שבצה"ל ובחמאס ממשיכים לתחקר את המבצע שהסתבך לפני כשבועיים וחצי בחאן יונס, בארגון הטרור טוענים שהם מתקרבים לסיום החקירה. בעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני פורסם היום (רביעי) כי הכוח המיוחד של צה"ל שפעל ברצועה נכנס דרך מעבר ארז, תוך שימוש בתעודות זהות מזויפות הנושאות שמות של תושבים בעזה. עוד פורסם כי הלוחמים נכנסו לרצועה בזמנים שונים כדי לא לעורר חשד.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

העיתון המזוהה עם חיזבאללה הביא את הדברים מפי בכיר ביטחוני בחמאס שסיפר כי הכוח הבריח את הציוד דרך מעבר כרם שלום, ובהמשך העביר אותו לסייען תושב הרצועה שהכין עבורם כלי רכב. עוד אמר המקור כי בתחילת 2018 היחידה הציבה מרגלים בעזה. לפי הדיווח, הכוחות הציבו מכשירי ריגול והאזנה בעזה תחת הכיסוי של עובדי חברת תקשורת פלסטינית.

חקירת הארגון העלתה כי לרשות הכוח עמד בית שנשכר בעזה שממנו פעלו הלוחמים בכיסוי של ארגון סעד הומניטרי. עוד נמצאו משאית מרצדס, מכונית פולקסווגן ונשק שלטענתם שימש את אנשי הכוח המיוחד.

זירת האירוע בעזה (צילום: חדשות)
צילום: חדשות

לטענת הפלסטינים הכוח חדר עם רכב שלושה קילומטרים מהגבול לפתח מסגד וניסה לחטוף בכיר בחמאס או להתנקש בחייו. הכוח נחשף, ובחילופי האש נהרג סא"ל מ' וקצין נוסף נפצע באורח בינוני. כוח אווירי הוקפץ על מנת לסייע בתקיפות ובחילוץ החיילים לשטח ישראל. באירוע נהרגו שבעה פלסטינים.

העיתון עוד חשף כי תושבי עזה סייעו לחמאס לגלות את המקומות שבהם פעל הכוח המיוחד של צה"ל באותה פעולה חשאית. לפי הדיווח, הסיוע של אותם פלסטינים עזר לחמאס לעקוב אחרי תנועות הכוח ולחשוף את מרבית המשימות שלו בלב הרצועה.

"אנו מודים לבני עמנו בכל מקום שסיפקו לנו מידע בעל ערך שהייתה בו תועלת ממשית עבור חמאס בעקבות התקרית בחאן יונס", אמר שלשום דובר הזרוע הצבאית של חמאס. "אנו ממשיכים להסתייע במידע לחקירת הפעולה הכושלת, אחרי פרסום תמונות אנשי הכוח המיוחד".

זירת הקרב בעזה (צילום: חדשות)
צילום: חדשות
זירת האירוע בעזה (צילום: חדשות)
צילום: חדשות

ממצאי התחקיר המבצעי ללמידת לקחי המבצע שהסתבך בחאן יונס ב-11 בנובמבר יוצגו כבר בשבועות הקרובים לרמטכ"ל גדי איזנקוט ולראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן. צה"ל פתח בתחקיר המקרה כמקובל לאחר אירועים מבצעיים מעין אלה.

במקביל מינה הרמטכ"ל את אלוף ניצן אלון לעמוד בראש צוות לבחינה וללמידה של האתגרים וההמלצות למענה ברמה המטכ"לית, הרב-זרועית והבין ארגונית של המערכים המיוחדים. לפי דובר צה"ל, עבודת הצוות תתבסס, בין היתר, על לקחי התחקיר המבצעי.

בשבוע שעבר חשף חמאס תמונות ופרטים שלטענתו מגלות את זהות אנשי הכוחות המיוחדים של צה"ל שהשתתפו בפעולה החשאית בעזה. בעקבות זאת פרסמו בצנזורה הצבאית הודעה חריגה ובה ביקשו מכלי התקשורת בישראל שלא לשתף פעולה עם הפרסומים: "יש להימנע מלהרחיב פרסום תמונות, פרטים אישיים מזהים ופרטים נוספים שמתקבלים ברשתות החברתיות. נהגו באחריות". בצנזורה הצבאית לא התייחסו לאמינות הפרטים שפרסם ארגון חמאס בעזה.