אישום: התחזה ליהלומן חרדי ומסר יהלומים מזויפים כערבון להלוואות

כתב אישום הוגש נגד דוד גולן, תושב אשדוד בן 46, על 'עוקץ היהלומים': ביקש מחרדים הלוואות, לעיתים בתמורה ל"פיקדון" בדמות יהלומים מזוייפים • בעקבות מצגי השווא קיבל הנאשם במרמה סכום של למעלה 100,000 ש"ח
חיים טוויל
י"ז כסלו התשע"ט / 25.11.2018 12:45

כתב אישום הוגש הבוקר (ראשון) לבית המשפט השלום בירושלים נגד דוד גולן, תושב אשדוד בן 46, בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום, בחודשים שקדמו למעצרו, גולן הציג שורה של מצגי שווא לאנשים שנקרו בדרכו, רובם בני המגזר החרדי, במטרה להעביר לידיו סכומי כסף כהלוואה כביכול, לעתים בתמורה ל”פיקדון” בדמות יהלומים מזויפים.

לאחר קבלת הכספים, היה גולן נעלם או מפסיק להשיב לשיחותיהם של המתלוננים.

בעקבות מצגי השווא קיבל הנאשם במרמה סכום כולל של למעלה ממאה אלף שקלים.

מכתב האישום עולה, כי את מעשיו ביצע גולן בשיטתיות תוך התחזות לחרדי, מסירת פרטים כוזבים באשר לשמו ולעיסוקו, שימוש במספרי טלפון שונים, תוך יצירת מצגי שווא לפיהם הוא עוסק בעסקאות יהלומים ומעוניין לקבל הלוואה לצורך השלמת העסקאות.

גולן פנה אל עוברי אורח בעלי חזות חרדית, ושאל היכן יוכל למצוא רב שיפסוק לו בהלכות ריבית – ל’היתר עסקה’. במסגרת זו הוא סיפר להם בכזב כי הוא מתעסק ביהלומים וכי יש לו הזדמנות לעסקה, אשר את מרבית רווחיה הוא מעוניין לתרום.

בנוסף סיפר בכזב כי חסר לו סכום כסף לצורך ביצוע העסקה, וכי הוא מחפש רב כדי להתייעץ עמו בהלכות ריבית, שכן מצא אדם המעוניין להלוות לו את הסכום הדרוש בריבית. כל זאת עשה גולן כדי לבסס את מצגי השווא ולרכוש את אמונם של המתלוננים בו.

לאחר רכישת אמונם ותוך מסירת פרטים כוזבים נוספים, שכנע גולן את עוברי האורח הללו למסור לידיו את סכום הכסף החסר לעסקה, לעתים כהלוואה ולעתים כשותפות בעסקה.

בתמורה, הבטיח גולן להשיב את הכסף בפרק זמן של מספר ימים, זאת למרות שלא חשב לעשות כן. לעתים נקט גולן בצעדים נוספים בכדי לחזק את אמונם כגון מסירת יהלומים כפיקדון כביכול או חתימה על שטר עסקה, תוך מסירת פרטים כוזבים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות