שתף קטע נבחר

מכבי ת"א הביסה 78:103 את הפועל ירושלים

משחק העונה? הצחקתם את מכבי ת"א. הצהובים של פיני גרשון אמנם נמנמו ברבע הראשון, אבל דרסו את הירושלמים ברבע השני וסגרו למעשה את המשחק עוד לפני השריקה להפסקה. גיא פניני הצטיין אצל המנצחים עם 23 נקודות, צ'אק אידסון תרם 17

בישראל החיים יותר קלים. מכבי תל אביב, ששבה היום (א') לליגת העל אחרי ההפסד המשפיל במארוסי ו ההתבטאות היוצאת דופן של מאמנה פיני גרשון, ציפתה למשחק עונה אמיתי בהיכל נוקיה מול הפועל ירושלים, אבל אחרי עשר דקות נראה רק צבע אחד על המגרש, והוא לא היה אדום. מכבי ת"א דרסה את הפועל ירושלים והביסה אותה 78:103, במה שאמור היה להיות משחק העונה. ובסופו של דבר היה תצוגה של קבוצה אחת בלבד

  

 

ירושלים אמנם ניצחה 27:29 ברבע הראשון, אבל התפרקה לחלוטין ברבע השני (11:26 למכבי ת"א). הרבע השלישי היה צמוד, 23:26 לצהובים, אבל ברבע הרביעי (16:24 למכבי ת"א) כבר לא היה ספק מי תנצח - כאמור 78:103 למכבי ת"א ותבוסה קשה להפועל ירושלים.

 

שינוי המומנטום במשחק נעשה ברבע השני, כאשר פיני גרשון ושרון דרוקר שינו את החמישייה והעלו מערך הגנתי עם דיאור פישר, סטפון לאזמה ורביב לימונד, שסגר לגמרי את משחק ההתקפה של הירושלמים. גיא פניני הציג משחק שיא עם 23 נקודות ושישה ריבאונדים, וצ'אק אידסון תרם 17 נקודות לצהובים. אלן אנדרסון ספג במשחק מכה בכף רגלו, אולם בשלב זה הפציעה לא נראית חמורה והוא יזדקק למנוחה בלבד.

 

מהלך המשחק

מכבי ת"א פתחה עם פניני, יניב גרין, אנדרו ויזנייבסקי, צ'אק אידסון ואלן אנדרסון. ירושלים פתחה עם אורי קוקיה, יובל נעימי, דיז'ון תומפסון, טרה סימונס וליאו ליונס.

 

הרבע הראשון נפתח ללא הגנות, כשבצד הצהוב היו אלה גרין, אנדרסון ואידסון שהעלו את מכבי ת"א ל-7:10, אבל נעימי וליונס צמצמו ל-9:10 אחרי שלוש דקות. ירושלים עלתה ליתרון 12:16, אבל סל ועבירה של דייויד בלות'נטל צמצמו בחזרה.


פניני. השחקן המצטיין של הערב (צילום: אלי אלגרט)

 

ירושלים ניצלה את החדירות בהגנה של תל אביב כדי לעלות ל-17:22, אבל ארבע נקודות רצופות של אנדרסון צמצמו ל-22:21. הנדנדה נמשכה בכל צד, כאשר ליונס העלה את ירושלים ליתרון 22:25, ואידסון החזיר ל-25:24. שלשה של דורון פרקינס קבעה 27:27, עשר שניות לסיום הרבע, אבל נעימי קלע את שתי הנקודות האחרונות ברבע הראשון - 27:29 להפועל ירושלים.

 

לרבע השני עלתה מכבי ת"א עם פישר, לאזמה ולימונד על מנת לעבות את ההגנה. ההחלטה של גרשון ודרוקר עצרה את השטף של ירושלים, אבל לאזמה שילם על זה בשתי עבירות מהירות וירד לספסל. פניני בשתי שלשות העלה את הצהובים ליתרון ולימונד גרם לגודס להזעיק פסק זמן, אחרי שקלע שלשה נוספת וקבע 33:36 לצהובים.


פניני מול נעימי. הראשון הצטיין, השני נעלם (צילום: אלי אלגרט)

 

החזרה מפסק הזמן לא עשתה טוב לאדומים, שראו שלשה נוספת של פניני מהפינה. פישר, בלות'נטל ולימונד הקפיצו את מכבי ת"א ליתרון 36:48 והירושלמים פשוט לא הצליחו לחדור את ההגנה הצהובה. בתום המחצית ירדו הצהובים ביתרון 40:53, אחרי 11:26 ברבע השני.

 

הרבע השלישי נפתח עם חמש נקודות רצופות של ירושלים, שצמקו את ההפרש ל-53:45, אבל שתי נקודות של בלות'נטל שוב החזירו את הפער לדו ספרתי - 45:55. תומפסון וברנדון האנטר שוב צמצמו את ההפרש, 60:54, אבל שלשה של ויזנייבסקי הגדילה את היתרון - 54:63, שש דקות לסיום הרבע. פניני ואידסון העלו את מכבי ת"א ל-57:70, וירושלים שוב נתקעה בהתקפה ואפשרה ללימונד לקלוע עוד שתי נקודות קלות. מטווח השלשות של פניני נמשך, כשגם ויזנייבסקי תרם את שלו ו-64:79 בתום הרביעי השלישי, שהיה כולו צהוב. 


האנטר מול פישר. הסנטר הצהוב גבר על האדום (צילום: אלי אלגרט)

 

ירושלים לא ניצלה הריפיון של מכבי ת"א ברבע הרביעי, איבדה כדורים והצהובים של גרשון קלעו נקודות קלות בדרך ל-66:85 ארבע דקות מפתיחת הרבע. הקהל בהיכל נוקיה רצה את דריק שארפ על הפרקט, והקפטן הצהוב נכנס לקראת הסיום ואף התכבד בשלשה. בסיום 78:103 למכבי ת"א, שהבחלט הוכיחה שהיא גדולה לפחות על הליגה הישראלית.

 

קלעו למכבי ת"א: גיא פניני 23 נקודות ושישה ריבאונדים, צ'אק אידסון 17 וחמישה אסיסטים, אנדרו ויזנייבסקי 12, רביב לימונד 11, סטפון לאזמה ודייויד בלות'נטל 10 כל אחד, אלן אנדרסון 6, דורון פרקינס 5, דיאור פישר 4, דריק שארפ 3 ויניב גרין 2.

 

קלעו להפועל ירושלים: ליאו ליונס 18 נקודות, ברנדון האנטר 13 נקודות ושישה ריבאונדים, טרה סימונס ויובל נעימי 12 כל אחד, שרון ששון 11, דיז'ון תומפסון 6, פו ג'טר 4 ויוגב אוחיון 2.


פורסם לראשונה 17/01/2010 20:45

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גיא פניני
צילום: אלי אלגרט
מומלצים