מפלס נמוך. הכינרת (צילום: רם חכמון, חדשות)
מפלס נמוך. הכינרת | צילום: רם חכמון, חדשות

המערכת החורפית האחרונה כבר כמעט מאחורינו, וכעת - בתום יממה של גשמים כבדים - רשות המים מפרסמת כי הכינרת עלתה ב-1.5 ס"מ. יחד עם העלייה הקטנה מהשבוע שעבר, מפלס המים של האגם עלה בחודש נובמבר ב-2 ס"מ בלבד. לפי רשות המים מדובר בחצי מהעלייה הממוצעת לעונה זו.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

מפלס המים עומד כיום על 1.64 מטר מתחת לקו האדום התחתון, ורק 23 ס"מ מעל הקו השחור. חסרים לכינרת 5.84 מטרים כדי להתמלא לחלוטין. יצוין כי גם עליית המפלס של היממה האחרונה נגרמה עקב גשם ישיר מעל האגם ולא כתוצאה מהתחזקות הזרימה בנחלים.

שיטפונות בדרום (צילום: לינור אללוף, חדשות)
שיטפונות בדרום | צילום: לינור אללוף, חדשות
שיטפון בנחל גדרון (צילום: אורן פריטל, רשות שמורות הטבע והגנים, חדשות)
שיטפון בנחל גדרון | צילום: אורן פריטל, רשות שמורות הטבע והגנים, חדשות
הערבה, הבוקר (צילום: החדשות)
הערבה, הבוקר | צילום: החדשות

עוד נמסר כי ב-2 היממות האחרונות ירדו כמויות משקעים גבוהות בפריסה ארצית. בצפון ובמרכז הארץ ירדו כ-40-30 מ"מ ואילו הכמויות הגבוהות ביותר ירדו במישור החוף הצפוני, בעמק חפר, כ-80-70 מ"מ.

המשקעים הרבים הביאו לזרימות ראשונות בנחלים רבים בארץ ולשיטפנות בנחלי דרום ים המלח והערבה.

פרקי הזמן הארוכים בין מופע גשם אחד (בשבוע שעבר) למשנהו (הנוכחי) גורם להתייבשות חוזרת של הקרקע ולהתפתחות איטית של זרימות בנחלים - אם בכלל. הגשמים האחרונים עוד לא הצליחו לאושש את זרימת הנחלים ושפיעת המעיינות בצפון, והמצב באזור מוסיף להיות קשה.

בימים הקרובים תורגש התחממות קלה עם היתכנות לגשם מקומי ביום ראשון במיוחד בשעות הצהריים. לאחר מכן מזג האוויר יהפוך להיות מעונן חלקית עם טמפרטורות שיעלו בהדרגה עד סוף השבוע הבא - אז יתחמם וצפויים מספר ימים נעימים ונטולי גשמים.