חאשוקג'י וזירת הרצח בשגרירות סעודיה באיסטנבול (צילום: cnn, רויטרס, חדשות)
חאשוקג'י וזירת הרצח בשגרירות סעודיה באיס | צילום: cnn, רויטרס, חדשות

"האקדח המעשן" נגד יורש העצר הסעודי ייחשף בקרוב לציבור? היום (שלישי) פורסמו לראשונה בטורקיה תמלילים של הקלטת הרצח של ג'מאל חאשוקג'י בקונסוליה הסעודית באיסטנבול בחודש שעבר. מדובר בקלטת שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הבהיר השבוע כי סירב להקשיב לה, ומהווה בעיני הטורקים ראיה מפלילה נגד חוליית המחסלים הסעודית.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

באתר החדשות הטורקי "האברטורק", שפרסם את הפרטים, נטען כי מדובר במידע חדש שהתקבל כביכול משתי הקלטות שונות שחושפות את רגעיו אחרונים של העיתונאי הסעודי - שמקרה הרצח שלו הסעיר את העולם.

מקורות ביטחוניים בטורקיה אמרו כי ההקלטה הראשונה מוכיחה שחאשוקג'י אכן נלכד על ידי צוות סעודי ונתפס מיד כשנכנס לבניין הקונסוליה ב-2 באוקטובר האחרון.

איש המפתח ברצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י (צילום: CNN, חדשות)
הצוות הסעודי מחוץ למבנה ביום הרצח | צילום: CNN, חדשות

"בוגד! אנחנו נסגור איתך חשבון!"

"שחררו את היד שלי! מה נראה לך שאתם עושים?", נשמע העיתונאי אומר בתחילת ההקלטה. על פי הדיווח, הריב בין חאשוקג'י לבין ארבעה מבין חברי החוליה הסעודית נמשך כשבע דקות.

לאחר העימות, ארבעת הסעודים העבירו את חאשוקג'י לצוות סעודי נוסף במבנה הקונסוליה, ומשם ככל הנראה גם הגיעה ההקלטה השנייה שאורכה כ-4 דקות. בהקלטה הזה לא נשמע רק עימות מילולי, אלא גם קולות של חילופי מהלומות.

יורש העצר קשור במות העיתוני (צילום: רויטרס, חדשות)
הולך ומסתבך. יורש העצר הסעודי | צילום: רויטרס, חדשות

באותה הקלטה נשמע גם מפקד הצוות הסעודי שאומר לחאשוקג'י מיד עם כניסתו לקונסוליה: "בוגד! אנחנו נסגור איתך חשבון!". מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו כי הסיקו שמדובר במפקד הודות להליך טכנולוגי מיוחד. אותו קול נשמע גם מבצע 19 שיחות טלפון, הראשונה שבהן 13 דקות לאחר כניסתו של העיתונאי לקונסוליה, שיחה בה התקשר לעוזרו הבכיר של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן.

הקולות של המכות והעינויים נמשכים לפי הדיווח כ-11 דקות בשתי ההקלטות, ולאחר מכן נשמע רק שקט. הדומייה שהוקלטה במשך כשעה ורבע הופסקה לאחר שצוות, שכלל שלושה פקידים סעודים, נשמע יורד במהירות במורד המדרגות, נועל את הדלת וככל הנראה מוחק את צילומי האבטחה.

הנרצח, הכפיל - והנעליים השונות (צילום: CNN, חדשות)
הנרצח, הכפיל - והנעליים השונות | צילום: CNN, חדשות

בהקלטה נשמע גם אחד מחברי הצוות הסעודי, מהנדס בן 57 שלפי דיווחים בארה"ב לבש לאחר מכן את בגדיו של חאשוקג'י בניסיון להטעות את מצלמות האבטחה. אותו גבר נשמע אומר: "זה מפחיד ללבוש את הבגדים של האדם שהרגנו לפני 20 דקות".

בתיעוד שנחשף ברשת CNN נראה כפיל של העיתונאי לאחר הרצח כשהוא מתהלך מחוץ לבניין הקונסוליה עם בגדיו של חאשוקג'י - אך עם נעליים שונות. אותו כפיל נשמע גם בהקלטה מתלונן על מידת הנעליים הקטנה של הנרצח, ובשלב זה נשמע מפקד הצוות מאשר לגבר להשתמש בנעליים שלו.