ראש מועצה בנגב: "אני בעד פוליגמיה"

סאלם אבו עיאש, הנשוי לשלוש נשים, דוחה את הניסיונות למאבק בתופעה: "זה לא יצליח. אנחנו לא נוותר על הדת שלנו"

בעיית פוליגמיה קשה במגזר הבדואי, צילום: דודו גרינשפן

על רקע מאבק משרד המשפטים בתופעת הפוליגמיה במגזר הבדואי בנגב, אומר היום (שלישי) סאלם אבו-עיאש, ראש המועצה המקומית לקייה, כי המאבק חסר תוחלת. "זה עניין של דת. אנחנו מוסלמים ואתם יהודים, וכל אחד הולך לפי ההלכה שלו". בהמשך דבריו, כשנשאל לגבי החוק שאוסר את המנהג השיב: "הדת היא מעל לחוק".

בחודשים האחרונים מנחים במשרד המשפטים על קו תקיף יותר בכל הנוגע לסוגיית הפוליגמיה, ובחודש שעבר אף התפרסם תזכיר חוק של שרת המשפטים איילת שקד המבקש לקבוע סנקציות כלכליות על נשים בדואיות המכריזות על עצמן במרמה כ"חד הוריות", אך למעשה נשואות. בריאיון שנערך ברדיו דרום, כאשר נשאל אבו עיאש איזה מסר יש לו להעביר לשרה שקד, השיב: "אני אומר לה שהיא לא תצליח. זה עניין של דת ואנחנו לא נוותר על הדת שלנו".

בשנה שעברה הורתה הפרקליטות למשטרה לפתוח בחקירה נגד אבו עיאש בחשד לעבירות פוליגמיה, ועל פי פרסומים אף נישא ראש המועצה לאישה שלישית, פלשתינית מדהריה שבדרום הר חברון.

לאחר פרסום מסקנות צוות המאבק בפוליגמיה בחודש יולי השנה, צייץ ראש הממשלה בנימין נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "אני לא מוכן לקבל שום מצב של פוליגמיה במדינת ישראל - וזאת ההנחיה שלי לוועדת השרים שדנה בנושא". לדבריו, "יש פה פגיעה במעמד האישה, ניצול נשים, ובנוסף ערעור האיזון הדמוגרפי בישראל על ידי יבוא נשים. זה לא מקובל עליי. לצד חיזוק השכבות החלשות במגזר הבדואי, יש להבטיח אכיפה חזקה בנושא".

לשאלת המנחה, מנדי ריזל, אמר ראש המועצה: "יש אצלנו פוליגמיה. בטח שיש, אתם קוראים לזה פוליגמיה - אנחנו קוראים לזה שרעי וחוקי, דתי, אמיתי. כתוב בקוראן. אני בעד פוליגמיה. המדינה יכולה לחוקק חוקים נגד זה, אבל היא לא יכולה לשנות את הדת שלנו. אנחנו מוסלמים ואתם יהודים. אנחנו יש לנו דת ולכם יש דת, וכל אחד הולך לפי ההלכה שלו. מותר לנו לפי הדת שלנו להתחתן עם עד 4 נשים. לכן שרת המשפטים שקד לא תצליח בזה, וזה עניין של דת ואנחנו לא נוותר על הדת שלנו. נכון שהמדינה לא מרשה, אבל אנחנו עושים את זה כי זה הדת שלנו. למה? כי הדת היא מעל לחוק".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר