עימות תקשורתי

טראמפ: האדמירל שחיסל את בן לאדן - תומך קלינטון

הנשיא דונלד טראמפ בעימות מול ויליאם מקרייבן, אדמירל לשעבר בצי האמריקני, בעקבות ביקורת קשה שהטיח האחרון בנשיא. "הוא תומך של אובמה וקלינטון", אמר טראמפ (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ וויליאם מקרייבן (צילום: שאטרסטוק והצי האמריקני)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עורר עניין אמש (ראשון) בתקשורת האמריקנית כאשר תקף בחריפות את ויליאם מקרייבן, אדמירל לשעבר ביחידת העילית של הצי האמריקני - "אריות הים", האיש שפיקד על המבצע לחיסול אוסמה בן לאדן, וכינה אותו "מעריץ של הילרי קלינטון".

את הדברים אמר טראמפ בתגובה למתקפה חריפה במיוחד מצדו של מקרייבן שבשנה שעברה הרצה באוניברסיטת טקסס ותיאר את המתקפות של טראמפ על כלי התקשורת כ"איום הגדול ביותר על הדמוקרטיה" בימי חייו. לאחר מכן בעקבות הסרת הסיווג הביטחוני של ראש ה-CIA לשעבר, ג'ון ברנן, לפני כמה חודשים, פרסם האדמירל טור ב"וושינגטון פוסט" שבו השווה את מדיניותו ל"ציד מכשפות קומוניסטי" וקרא לבטל גם את סיווגו האישי.

בריאיון ב"פוקס ניוז" נשאל הנשיא על הביקורת שהקצין הבכיר והמעוטר מתח עליו בשנתיים האחרונות ואמר: "הוא מעריץ של הילרי קלינטון. הוא תמך בה ובאובמה", אמר הנשיא והוסיף: "זה היה יכול להיות נחמד יותר אם היו מחסלים את בן לאדן קודם לכן, לא כך?".

המראיין שאל את טראמפ אם הוא בכל זאת מעוניין לזקוף לזכותו של האדמירל את חיסול המחבל, אך הנשיא העדיף להתחמק: "זה נכון, אבל הוא התגורר בפקיסטן, אותה מדינה שהעברנו לה מדי שנה 1.3 מיליארד דולר. אני ביטלתי את הסיוע הזה כי הם חסרי תועלת שמעולם לא עזרו לנו בדבר".

מקרייבן לא נשאר חייב והגיב לדבריו של הנשיא בריאיון ל-CNN, אחת הרשתות השנואות ביותר על טראמפ בשל הביקורת הבלתי פוסקת נגדו. האדמירל לשעבר הדגיש כי לא הביע את תמיכתו באף אחד מהמועמדים לנשיאות ב-2016, וציין כי חילוקי הדעות בין המפלגות מעולם לא שיחקו תפקיד בקריירה הצבאית שלו. "אני אכן מעריץ של ברק אובמה, כמו שאני מעריץ את הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש הבן", אמר מקרייבן.

"עבדתי עבור שניהם. אני מעריך את הנשיאים מכל המפלגות ששמרו על כבודו של התפקיד ופעלו לאחדות האומה בתקופות מאתגרות", עקץ מקרייבן את טראמפ.

מקרייבן הוסיף, כי הוא עדיין עומד מאחורי דבריו בעניין איומו של טראמפ על הדמוקרטיה: "ברגע שאתה חותר נגד זכותם של האזרחים לצרוך תקשורת חופשית ולהתבטא כרצונם - אתה מאיים על החוקה האמריקנית ועל כל מה שהיא מייצגת".

מקרייבן עמד בראש פיקוד המבצעים המיוחדים האמריקני במהלך כהונתו של אובמה, ולאחר פרסום דבריו ב"וושינגטון פוסט" התפטר מהוועדה המייעצת של הפנטגון לענייני טכנולוגיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר