שתף קטע נבחר

מוק' היורובאסקט: ישראל נגד איטליה ומונטנגרו

אריק שיבק ושחקניו שובצו לבית קשה עם הנבחרות החזקות מהדרגים הנמוכים. המאמן: "חובתנו לעלות לאליפות, בלי קשר ליריבות". עוד בבית: פינלנד ולטביה. הנשים הוגרלו בבית אחד עם לטביה, רומניה וסרביה. אלי רבי: "משימה קשה, אך אפשרית"

אחרי הקיץ המאכזב שעבר על נבחרות הכדורסל של ישראל אשתקד, עומד בפניהן מקצה שיפורים בקיץ הבא - עת ייפתחו אליפויות אירופה בקטגוריות הגיל השונות ברחבי היבשת. מלבד נבחרות הגברים והנשים הבוגרות, וזו של הקדטים (עד גיל 16), כל נבחרות ישראל יתמודדו הפעם בטורנירים של דרג ב' האירופי מתוך תקווה לשוב למרכז הזירה.

 

אריק שיבק ונבחרת הגברים של ישראל שובצו במוקדמות אליפות אירופה בבית א' יחד עם לטביה, פינלנד, איטליה ומונטנגרו. לטביה ופינלנד הן נבחרות שישראל צריכה לנצח באוגוסט הקרוב, אולם שיבק ושחקניו יתאמצו קשה מאוד מול הנבחרות החזקות של מונטנגרו ואיטליה.


נבחרת הכדורסל של ישראל. הגרלה לא פשוטה (צילום: אהוד כהנים)

 

שיבק אמר לאחר ההגרלה: "התפקיד שלנו לעשות את המקסימום כדי לעלות לשלב הגמר, בלי קשר נגד מי אנחנו משחקים. אין היום הגרלות קלות, נבחרות

סדר משחקי נבחרת ישראל
יום, תאריך יריבה מקום
ב', 2.8.10 איטליה חוץ
א', 8.8.10 לטביה בית
ד', 11.8.10 פינלנד חוץ
ש', 14.8.10 מונטנגרו בית
ג', 17.8.10 איטליה בית
ב', 23.8.10 לטביה חוץ
ה', 26.8.10 פינלנד בית
א', 29.8.10 מונטנגרו חוץ

מהדרג השלישי והרביעי כמו איטליה ומונטנגרו התקדמו והן נחשבות היום לנבחרות חזקות. המאבק יהיה פיזי וצמוד ויתכן ששאלת העלייה תוכרע בהפרשי סלים, עובדה שתהפוך כל משחק וכל סל לחשובים. אני מבטיח שנעבוד קשה מאד, נתכונן כמו שצריך ונכיר את הנבחרות שמולן אנו נתמודד. עם התמיכה של כולם בנבחרת, אנו כולנו תקווה שנצליח במשימה העומדת לפנינו".

 

סנטר הנבחרת, יניב גרין, אמר לאחר ההגרלה: "על הנייר זו הגרלה לא פשוטה, אבל כבר ניצחנו בעבר נבחרות כאלה. אני מאמין שנעשה זאת גם בקיץ הזה. איטליה לא עלו לאליפות אירופה וזה מראה שהם קצת נחלשו בשנתיים האחרונות. אני לא יודע הרבה על מונטנגרו, ולטביה מסוכנת תמיד. אני תמיד מאמין שנעלה בסוף, ומקווה שאהיה חלק מהקמפיין".


בורשטיין. "הגרלה ממש קשה" (AFP)

 

קפטן הנבחרת, טל בורשטיין, שמע מ-ynet על ההגרלה ואמר: "וואו, זו הגרלה ממש קשה. קשה לדעת מי תהיה היריבה הכי קשה, איטליה מצוינת, מונטנגרו וגם לטביה טובות מאוד. על הנייר נראה לי שפינלנד הכי חלשים, אבל אני לא מכיר אותם. כמעט מכל דרג קיבלנו את הקבוצה הכי טובה. אני לא יודע איך להגדיר את הסיכויים שלנו, נקווה שנעלה כמו שצריך".

  

במוקדמות אליפות אירופה לנשים הוגרלה ישראל לבית ב' יחד עם נבחרות לטביה, רומניה וסרביה. ישראל, כזכור, עלתה לאליפות אירופה הקודמת מהמקום הראשון בבית, אולם הפעם נראה כי המשימה קשה יותר. 


רבי. הגרלה קשה לנבחרת הנשים (צילום: רענן וייס)

 

מאמן הנבחרת, אלי רבי, אמר לאחר ההגרלה: "הגרלה קשה מאוד, אך יחד עם זאת זה לא בלתי אפשרי. העפלנו בפעמיים הקודמות לגמר אליפות אירופה ונשתדל לשמור על הרצף ולעלות בפעם השלישית ברציפות".

 

באליפות אירופה עד גיל 20 בגוסינג/אוברווארט שבאוסטריה (14-24 יולי), שובצה ישראל לבית א' ותתמודד עם הונגריה, גיאורגיה ושבדיה. באליפות אירופה עד גיל 18 לגברים דרג ב', שתתקיים בתל אביב ב-22 ביולי עד ה-1 באוגוסט, שובצה המארחת ישראל לבית ג'. היא תנסה ליהנות מתמיכת הקהל ולהתגבר על יריבותיה מרומניה, אנגליה, דנמרק ובלארוס.


פרנקו. "אתגר גדול" (צילום: אלי אלגרט)

 

מאמן הנבחרת, דני פרנקו, הגיב לאחר ההגרלה: "לשחק בטורניר אליפות אירופה זהו אתגר גדול, על אחת כמה וכמה כשהאליפות תתקיים השנה בישראל. מדובר בחוויה גדולה לכל חובבי הכדורסל. נבנה נבחרת שתשחק קבוצתי ונתעסק בעצמנו".

 

באליפות אירופה עד גיל 16 לגברים - דרג א', שתתקיים בבאר שבמונטנגרו (15-5 באוגוסט), תתמודד ישראל עם המארחת מונטנגרו, רוסיה וטורקיה בבית ד'.

 

באליפות אירופה עד גיל 20 לנשים - דרג ב', שתתקיים בקבאדרצי שבמקדוניה (25-15 ביולי), שובצה ישראל לבית א' לצד אוסטריה, פורטוגל, סלובקיה ויוון.

 

באליפות אירופה עד גיל 18 לנשים - דרג ב', שתתקיים בטימישוארה שברומניה (29 ביולי - 8 באוגוסט), שובצה ישראל בבית ד' בצוותא עם מונטנגרו, בלארוס והולנד.

 

באליפות אירופה עד גיל 16 לנשים - דרג ב', שתתקיים בסקופיה שבמקדוניה (22-12 באוגוסט), שובצה ישראל בבית ד' בצוותא עם אירלנד, אוקראינה וגרמניה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אריק שיבק
צילום: דודי ועקנין
מומלצים