גאוני: כך לא תשלמו על כבודה בטיסות

צעיר יצירתי עלה על טיסת ריינאייר עם קילוגרמים רבים של מטען מבלי לשלם אגורה • כל הפרטים על הדרך לנצח את השיטה

לי צ'ימינו // צילום מתוך פייסבוק

חברת התעופה ריינאייר החליטה לאחרונה לשנות את מדיניות הכבודה שלה והחלה לדרוש שוב תשלום על כבודת היד שהטסים מעלים איתם לתא הנוסעים במטוס. עד לאחרונה הטסים יכלו להעלות תיק אישי שמתאים להכנסה מתחת למושב, וכבודת יד (בדרך כלל טרולי קטן), במשקל של עד 10 ק"ג. 

בעקבות הרצון של ריינאייר למנוע בעיות לוגיסטיות ועיכובים בשער הכניסה למטוס, החליטה, כאמור, חברת הלואו-קוסט לחזור ולדרוש תשלום עבור הכבודה שנכנסת לתאי האחסון מעל ראשיהם של הנוסעים – כפי שעשתה בעבר. התשלום החדש עמד על 8 פאונד - כ-38 שקלים. 

תנאי התשלום החדשים, כצפוי, לא היו אהודים על לקוחות החברה, אך מי שהחליט לקום ולפעול נגדם הוא לי צ'ימינו - נוסע קבוע של ריינאייר, שהחליט לאתגר את חברת התעופה.

צ'ימינו, שהיה אמור לטוס לבלפסט באירלנד מיד אחרי שמדיניות הכבודה החדשה נכנסה לתוקף, ניסה למצוא דרך יצירתית לעקוף את תנאי הכבודה. הצעיר לקח את אחד ממעיליו הישנים לתופרת מקומית, שיצרה לו תאי אחסון בתוך בטנת המעיל. התאים הספיקו כדי להכיל את כל החפצים של מזוודת הטרולי הקטנה שצ'ימינו תכנן להעלות איתו לטיסה. 

לאחר שהבריטי "ארז" את המעיל שלו, הוא הגיע לנמל התעופה של מנצ'סטר כדי לעלות לטיסה שלו. כשהגיע לעמדות הבידוק הביטחוני, הוא החל לחשוש שאנשי האבטחה יתהו לגבי הגודל המוזר של המעיל שלו.  

אך באופן בלתי צפוי, צ'ימינו הצליח לגבור על השיטה ולעלות לטיסה מבלי שאיש מעכב אותו לצורך בירור. לזכות עבודת התופרת יש לציין שהמעיל לא נראה כל כך חריג גם עם החפצים בתוכו.


אגב, למי שתהה, השדרוג של המעיל עלה לנוסע המתחכם בסביבות 25 פאונד (כ-120 שקלים) - הרבה יותר ממחיר התשלום על כבודת היד, אך עבור צ'ימינו מדובר בהשקעה לטווח ארוך, היות שהוא מתכנן להשתמש במעיל גם בטיסות הבאות שלו. לאחר שפרסם את סיפורו, יש לשער שחברת התעופה תבחין בו ובמעיל שלו בפעם הבאה שינסה לחמוק פנימה. השאלה היא האם הם יעצרו אותו? 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר