שתף קטע נבחר

בשבת: הגרלת הנבחרות במוקדמות היורובאסקט

נבחרת ישראל בהדרכת אריק שיבק תקווה להימנע ממפגש עם איטליה ומונטנגרו. גם נבחרת הנשים והנבחרות הצעירות תדענה מי תהיינה יריבותיהן

נבחרת ישראל ומאמנה החדש אריק שיבק יידעו בשבת מי תהיינה היריבות של הכחולים-לבנים בטורניר מוקדמות אליפות אירופה, ליטא 2011. הגרלת המשחקים (15:00 שעוננו) תיערך בעיירה פרייצינג, גרמניה, כש-15 נבחרות תחולקנה לשלושה בתים, חמש נבחרות בכל בית, אחת מכל דרג.

 

ישראל שובצה בדרג האיכות השני, בצוותא עם בריטניה ובולגריה, אותה אימן בטורניר אליפות אירופה האחרון פיני גרשון, שלא ימשיך בתפקידו. בדרג א' תכללנה מקדוניה, שהדיחה את ישראל בשלב הראשון של אליפות אירופה האחרונה, לטביה ופולין (שנפרדה ממאמנה הישראלי מולי קצורין). בדרג ג' שובצו בלגיה, בוסניה ופינלנד; בדרג ד' ניתן יהיה למצוא את איטליה, הונגריה ופורטוגל ובדרג ה' את מונטנגרו, שמשתתפת לראשונה במשחקים, לצד אוקראינה וגיאורגיה.

 

הגרלה טובה לנבחרת ישראל תיחשב כזו שתשבץ אותה עם לטביה, פינלנד, הונגריה ואולי גם גיאורגיה. הגרלה קשה תזמן לישראל את פולין של לאמפה וגורטאט, בוסניה החזקה, איטליה של ברניאני, גלינארי ובלינלי ומונטנגרו של ניקולה פקוביץ' מפנאתינייקוס.


גם קטיה לויצקי ונבחרת הנשים מחכות להגרלה בשבת (צילום: AP)

 

המשחקים יחלו בחודש אוגוסט, כשהמנצחות מכל בית, יחד עם השתיים בעלות המאזן הטוב ביותר מתוך השלוש שתסיימנה במקום השני, תעלנה לאליפות. השישית תגיע מתוך טורניר ההזדמנות האחרונה. ספרד, סרביה, יוון, סלובניה, קרואטיה, צרפת, טורקיה, רוסיה, וגרמניה, שיתחרו השנה באליפות העולם בטורקיה, ובנוסף המארחת ליטא, עלו אוטומטית לאליפות.

 

הנבחרות הצעירות של ישראל יוגרלו ישירות למשחקי אליפות אירופה, אלא שמלבד נבחרת הקדטים,

יהיו אלה לצערנו טורנירי דרג ב'. אליפות אירופה לנוער בדרג זה תיערך בקיץ הקרוב בישראל.

 

אצל הנשים השיטה שונה במקצת. 18 הנבחרות בשלב המוקדמות יחולקו לשני בתים של חמש ושני בתים של ארבע. שתי הראשונות ימשיכו לאליפות אירופה בפולין, שאר הנבחרות ינסו את מזלן בטורניר ההזדמנות האחרונה.

 

הדרגים, נשים: דרג ראשון: איטליה, לטביה, סלובקיה, טורקיה. שני: ליטא, ישראל, הונגריה, אוקראינה. שלישי: סרביה, קרואטיה, גרמניה, בולגריה. רביעי: בלגיה, רומניה, פינלנד, בריטניה. חמישי: מונטנגרו, הולנד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אריק שיבק
צילום: דודי ועקנין
מומלצים