צמח התבלין שיעזור לכם לרדת במשקל

מחקר מ-2011 שפורסם לאחרונה במגזין לתזונה גילה כי צמח אחד שתוכלו לצרף לתפריט יגביר משמעותית את שריפת השומנים בגוף

עוד מאכלים מומלצים: פלפל חריף, דגים, ביצים ויוגורט יווני // צילום אילוסטרציה: GettyImages

אם תאכלו את הצמח הזה, תצליחו לזרז את פירוק השומנים בגוף שלכם. משקל עודף ונטייה לסוכרת הם רק חלק מהרעות החולות של מגפת ההשמנה המודרנית שפשתה במערב וכן גם בישראל. אולם מתברר כי ישנו בתפריט שלנו מאכל מסוים שצריכה מוגברת שלו תסייע משמעותית להורדה במשקל, גם ללא דיאטה, וגם לשמור על הבריאות: הכוונה היא לשום, השורש החריף בעל הריח הנודף.

מדובר במאכל מוכר מאוד שידוע כמסייע גם לחולי סוכרת ולהורדת לחץ הדם. לשום תכונות רבות וחיוביות, כפי שהתברר במחקרים כבר בעבר וכעת מפרסום מחקר שנערך ב-2011, עולה ששום גם מאיץ את פירוק השומנים בגוף ואת ההצטברות שלהם.

המחקר, שפורסם ב-Journal of Nutrition, ביקש לבדוק את האפקט נגד השמנת-יתר של הכנסת השום לתפריט היומי שלנו. מחקר נוסף מ-2012, מצא כי צריכת תמציות שום מאפשרת לנשים אחרי גיל המעבר לשמור על המשקל שלהן ואף להקטין אותו.

בנוסף, ממצאי המחקר גילו שהשום מוריד לחץ דם ומדלל את רמות הסוכר שבדם. כמו כן, מתברר ששום הוא שורש עתיר בוויטמינים B-6 ו-C, כשהאחרון חשוב מאוד לתהליך פירוק ועיכול הפחמימות בגוף.

אם כן, מסתבר שלמרות הריח העז, כדאי מאוד לצרוך שום ולהתרגל להוסיף אותו לתפריט היומי שלנו. מאכל חריף נוסף שמסייע לשריפת שומנים הוא צריכת פלפלים חריפים. מסתבר כי פלפלים מעצימים את הפעילות של מערך חילוף החומרים בגוף והם חשובים מאוד כתוסף תזונה. לצד פלפלים ושום, מאכלים נוספים שמסייעים לעיכול הם דגים, ששומן האומגה 3 שבהם מסייע בשריפת השומנים בגוף, וביצים, שמהוות מקור טוב לחלבונים ומסייעת לאנשים לרזות.

את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום

לפי מגזין אמריקני שנקרא, American Journal of Clinical Nutrition, מחקר גילה ששתיית ארבע כוסות של תה ירוק ביום עוזרת להוריד יותר מ-2.72 קילוגרמים בשמונה שבועות. לבסוף, יוגורט יווני מלא שומן מכיל חומצות שעוזרות להורדה במשקל ולפירוק שומנים לאנשים שסובלים מהשמנת יתר, כך לפי מחקר נוסף, שהוזכר בתקשורת הבריטית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר