י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"ניסנקורן וכחלון הפקירו את פועלי הבניין ליפול אל מותם"

ראובן בן שמעון, מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה, טוען שבהסכמות בין ההסתדרות לממשלה לגבי הבטיחות באתרי הבנייה חסרים מהלכים חיוניים וקריטיים רבים

"ניסנקורן וכחלון הפקירו את פועלי הבניין ליפול אל מותם"
חיים מסיקה

לצד הברכות והתשבחות על ההסכמות בין הממשלה להסתדרות להסדרת תחום הבטיחות באתרי הבנייה, מגיעה גם ביקורת. ראובן בן שמעון, מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה, טוען שבהסכמות "חסרים מהלכים חיוניים וקריטיים רבים הטלת סנקציות פליליות וכספיות משמעותיות בגין הפרות בטיחות על קבלנים ועל מנכ"לים, שיפור ניהולן הלקוי והרשלני של חקירות פליליות בגין תאונות, הגבלת יום העבודה באתרי הבנייה ל-10 שעות בלבד, סגירת אתרי בנייה לתקופה ממושכת לאחר מקרי מוות, הפסקת הפקרת הפועלים מעבר לקו הירוק, זירוז והקמתה של יחידה מיוחדת לחקירות תאונות עבודה בלהב 433, ועוד".

בן שמעון אומר כי התוספת של התקנים למפקחי בנייה נמוכה מדי. אם בסוף 2019 יהיו רק 80 תקנים מתוך 360 שנדרשים על פי מסמך עליו חתום השר חיים כץ מתחילת 2017 – המשמעות היא שהכמות תהיה 22% מהיעד הדרוש בהשוואה למדינה מתוקנת ולאיחוד האירופי, וכל זאת למרות שבישראל כמות תאונות העבודה היא פי 2.5 יותר מאשר במדינות ה-Oecd ופי 7 יותר מבריטניה. יש להוסיף 60 תקנים נוספים - 25 עוד השנה והיתר בינואר".

לדבריו, "בסיכום ההבנות נכתב כי 'התקנים יובאו כנגד הפחתה מקבילה במשרדי הממשלה' והמשמעות היא כי אם מחר יעשו קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה, גם מספר המפקחים יקוצץ, או שייקחו תקנים מענף התעשייה המסחר והשירותים. כבר היום ועוד טרם חתימת ההסכם קיימים 22 תקנים שלא מאוישים כי פשוט השר חיים כץ לא מפרסם מכרזים ומונע את איוש התקנים".

אתמול מיד אחרי הודעת ההסתדרות על ההסכמות, בן שמעון מסר כי "ניסנקורן וההסתדרות החדשה נכנעו לקבלנים ובעלי ההון - דילים פוליטיים נסגרו על חשבון הפועלים השקופים שימשיכו ליפול אל מותם, מירב הדרישות שהוצגו כתנאי הסף לביטול השביתה לא התקבלו ועתה מתברר שההסתדרות הונתה את הציבור ואת הפועלים הכי חלשים בחברה הישראלית. ניסנקורן היה יכול להיזכר כאיש שהציל פועלי בניין אבל במקום זאת ייזכר ככזה שהפקיר את פועלי הבניין ונכנע ללחצים".

לכתבות נוספות בנושא נדל"ן היכנסו לאתר מרכז הנדל"ן 

 

כחלון משה כחלון אבי ניסקורן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד