המשטרה חוקרת

ועדה בכנסת תבדוק את החשד לזיופים בבחירות בת"א

סערה בדיון שנערך היום בוועדת הפנים של הכנסת לבקשת יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג. הוחלט כי תוקם וועדה לברור חשדות לזיופים ותלונות על טוהר הבחירות המקומיות (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יואב קיש וליצמן, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

וועדת הפנים של הכנסת, בראשות ח"כ יואב קיש (הליכוד), תקים ועדת משנה לברור חשדות לזיופים ותלונות על טוהר הבחירות המקומיות, כך הודיע היום (רביעי) יו"ר הוועדה יואב קיש בסיום דיון שהתקיים לבקשת ח"כ תמר זנדברג על חשדות לזיופים ופסילת קולות חיילים בבחירות למועצת העיר בתל אביב.

במקום החל סערה כאשר יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג, האשימה את חברי הכנסת יעקב אשר ובצלאל סמוטריץ, שהתפרצו ועיכבו את תחילת הדיון: "מנסים פה לפוצץ דיון. הדיון הוא על זיוף בחירות שיכול להשפיע על שתיים-שלוש סיעות. אני לא יודעת כמה מעטפות לא כשרות היו שם. אולי 80 אולי מאה ואולי 200. מה שקרה פה חמור, ונציגים של שתי סיעות שחברו לזייף בחירות הגיעו עכשיו לעכב את הדיון".

ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיב ואמר, "זה הדיון הכי לא ענייני. כולנו בעד טוהר בחירות. אם מישהו פגע בזה הוא צריך להיענש. יש בתי משפט. המשטרה תניח בפני הגורמים הרלבנטיים את ממצאיה. אם היה זיהום, אני הראשון שאצדד בבחירות חוזרות. בואו נחכה בסבלנות שגורמי המקצוע יעשו את עבודתם. (לח"כ זנדברג:) בדיון הזה את מחבלת בחקירת המשטרה".

ח"כ יעקב אשר השיב לטענות אף הוא ואמר "אני מצטרף לח"כ סמוטריץ', טוהר הבחירות הוא אבן חשובה. אין פה אנשים ישרים יותר וישרים פחות. אתם לא האינטליגנטים ואנחנו לא הקופים על העצים. אם היה אכפת לך זיופים, היית צריכה ליזום דיון נרחב במיגזר הערבי והיהודי. את באה בשליחות מרצ. זה ניסיון נואש לקושש קולות בדרך לא ראויה. סיעה דמוקרטית כמו מרצ צריכה להתבייש בזה".

עו"ד מיכל רוזנבוים, שייצגה את סיעת "מאמינים" (רשימה משותפת בתל אביב לבית היהודי ולאגודת ישראל) בדיון אמרה כי הדיון לא רלוונטי שכן "היו רק 8 קולות שנחשדו בזיוף". סכום שאינו מספיק כדי לשנות את תוצאות הבחירות. היא הסבירה כי "ועדת הקלפי ספרה את כל הספירה המדויקת. מדברים על 8 קולות. ספרו שוב והספירה הייתה תקינה. אי אפשר לומר זיהום. יש כאן ניסיון בוטה להטות תוצאות בדיעבד".

ירוחם כהן, מנהל הבחירות בתל אביב דיווח לוועדה על האירוע, "לקראת סיום ספירת קולות החיילים, בקלפי האחרונה, שהיו בה 1570 מעטפות, נתפסו 8 מעטפות. נציג ש"ס שישב עם נציג 'מאמינים' ראה שהוא מוציא מעטפות ושאל אותו 'מה זה?' והוא ענה לו 'אל תסבך אותי' ".

לדברי סנ"צ גלעד בהט, ראש מדור חקירות במשטרה וראש צוות הבחירות הארצי אמר כי "האדם שמדבר הוא עד בחקירת משטרה שמתנהלת כרגע. נפתח אירוע, הגיע ניידת. הוגשה תלונה. אנשים נחקרים. גם האדם הזה עד".

לסיכום, כאמור, הוחלט על הקמת וועדה שתבחן בין היתר גם את האירוע הספציפי ואת תוצאות הבחירות בתל אביב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר