י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חקירת 'יהלום שחור' מתרחבת

התפתחות בפרשת לבייב והברחת היהלומים

שלושה חשודים נוספים נעצרו הבוקר לחקירה באזהרה בפרשיית הברחת היהלומים, בה נחשד גם הפילנתרופ החרדי לב לבייב הנמצא ברוסיה 

התפתחות בפרשת לבייב והברחת היהלומים
יהלומים צילום: pixabay

המשטרה ורשות המסים הודיעו הבוקר (רביעי) כי עצרו שלושה חשודים נוספים, כולם עובדים שקשורים באופן ישיר או עקיף לפעילות החברה LLD של איל ההון החרדי לב לבייב.

במסגרת החקירה שכונתה "יהלום שחור", בנוגע להברחת יהלומים לישראל בהיקף של כשלוש מאות מיליוני שקלים, נעצרו אתמול שישה חשודים עם מעבר החקירה לגלוייה. נכסי החשודים בפרשה נתפסו על ידי חוקרי להב 433 ורשות המיסים, כאשר ההחלטה כוללת גם את הווילה של לבייב.

בפרקליטות המדינה שוקלים לבצע חיקור דין ללב לבייב ברוסיה במסגרת הפרשה. אם יוחלט לפעול בנתיב זה, יבקשו משלטונות רוסיה לאפשר לחוקרי להב 433 להגיע לרוסיה כדי לחקור את לבייב, שנמנע על פי מקורביו מחזרה לישראל בשלב זה. 

על פי החשד, החברה שבבעלות לבייב גרפה מיליונים מבלי לשלם כלל מס, כאשר יהלומים שנכרו על פי החשד באזור סיביר שברוסיה, הופצו למספר מדינות, בהן ישראל.

מעצרם של חמישה מהעצורים, שלחמישה מהם יש קשר לחברה שבבעלות לב לבייב, הוארך עד יום ראשון. על פי החשד, השישה הבריחו לכאורה סחורה כבר בשנת 2002. אולם, עקב התיישנות האירועים, החשדות מתייחסים רק להברחות שבוצעו לכאורה משנת 2010.

בבית משפט השלום בראשון-לציון התקיים דיון בהארכת מעצרם של שלושה מהחשודים בפרשת הברחת היהלומים לישראל בהיקף של כ-300 מיליון ש"ח.

אחד החשודים בפרשה, אשר שמו לא הותר לפרסום, מיוצג על ידי עו"ד ד"ר יחיאל וינרוט, עו"ד ליאב איינס ועו"ד אושר רובינגר ממשרד י. וינרוט ושות'.

בית המשפט החליט להסתפק בהארכת מעצרם של החשודים בארבעה ימים, בניגוד להמלצת המשטרה.

עו"ד ד"ר יחיאל וינרוט מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אין בסיס לחשדות נגד מרשנו. מדובר בעובד שכיר שעזב את החברה לפני קרוב לעשור, ואין לו כל קשר למה שמכונה פרשת היהלומים. אנו בטוחים כי הדברים יתבררו במהרה ומרשנו ישוחרר ממעצר".

עו"ד ד"ר יחיאל וינרוט, עו"ד ליאב איינס ועו"ד אושר רובינגר ממשרד י. וינרוט ושות'. צילום: סיון פרג'

לב לבייב הברחת יהלומים עצורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד