רוב רפובליקני בסנאט, רוב דמוקרטי בקונגרס • טראמפ: “הצלחה אדירה”

בחירות האמצע: הדמוקרטים הצליחו להפוך את השליטה בבית הנבחרים, אחרי שליטה מוחלטת של הרפובליקנים בשנתיים האחרונות • מנגד, בסנאט הצליחו הרפובליקנים להפוך שתי מדינות - והם צפויים להגדיל את הרוב • לראשונה: שתי חברות קונגרס מוסלמיות
נתן פרל
כ"ט חשון התשע"ט / 07.11.2018 10:04

הדמוקרטים בארצות הברית רשמו הלילה (רביעי) הצלחה ב’בחירות האמצע’, והבטיחו לעצמם שליטה בבית הנבחרים האמריקני.

עד כה הצליחו הדמוקרטים להעביר לידיהם לפחות 23 מושבים שהיו בידי הרפובליקנים, ובבית הנבחרים הקרוב יהיו להם, כפי הנראה, יותר מ-218 צירים הדרושים לשליטה בבית.

בסנאט הצליחו הרפובליקנים לשמר את הרוב שלהם, לאחר שהבטיחו לפחות 50 מושבים מתוך 100. במקרה של שוויון בהצבעה בסנאט, הקול המכריע הוא של סגן הנשיא מייק פנס, מה שמבטיח לרפובליקנים ניצחון.

משמעות התוצאות הן השפעה גדולה על מידת החופש שבה יוכל ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ להתנהל בשנתיים הבאות, עד לבחירות לנשיאות בשנת 2020.

טראמפ התייחס הבוקר לתוצאות הבחירות בחשבון הטוויטר שלו וכתב: “הצלחה אדירה, תודה לכולם!”

מנהיגת הדמוקרטים בבית הנבחרים, ננסי פלוסי, אמרה בעקבות פרסום התוצאות: “היום יהיה יום חדש לאמריקה”. היא הוסיפה כי מפלגתה לקחה בחזרה את השליטה בבית ועשתה זאת “למען העם האמריקני”.

במסצ’וסטס נבחרה בפעם הראשונה אישה שחורה – איאנה פרסלי, מהמפלגה הדמוקרטית,  לבית הנבחרים.

גם במישיגן ובמניסוטה נרשמה היסטוריה, כשבפעם הראשונה נבחרו נשים מוסלמיות לבית הנבחרים, מטעם המפלגה הדמוקרטית, שתיהן אנטי-ישראליות.

רשידה טלאיב, בת למשפחה פלשתינית שהיגרה לארה”ב, נבחרה במחוז ה-13 של מדינת מישיגן, ואילהאן עומאר הסומלית, שנבחרה במחוז ה-5 של מדינת מינסוטה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות