ראש השב"כ נדב ארגמן מזהיר היום (שלישי) כי המציאות בשטחי יהודה ושומרון נפיצה והחמאס מנסה להוציא כל הזמן לפועל פיגועים בגדה. בסקירה שלו בפני חברי ועדת חוץ וביטחון גם התבטא ארגמן נגד חוק עונש מוות למחבלים וטען - פיתרון כלכלי יהיה יותר יעיל.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

בסקירה ביטחונית בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת אמר ארגמן כי בשנה האחרונה סיכלה מערכת הביטחון 480 פיגועים. אך הוא גם התבטא על מספר נושאים אחרים, שם אולי דבריו יותר מעניינים.

התבטאות ראש השב"כ (צילום: חדשות)
התבטאות ראש השב"כ | צילום: חדשות

"מתוך 2.5 מיליון תושבים בגדה, 2,000 מחפשים לפגע. אבל רוב האוכלוסיה רוצה שקט, רוצה כלכלה טובה יותר", אמר ארגמן. "ככל שהכלכלה תהיה טובה יותר, תהיה פחות מוטיבציה לפגוע".

בהמשך הבהיר ראש השב"כ כי הדברים ההלו נכונים גם לרצועת עזה. לדבריו צריך לגבש מדיניות כזו שתחיל גם צעדים צבאיים אבל גם צעדים כלכלים שיהיו חשובים לא פחות".

בתשובה לשאלה של חברת הכנסת שולי מועלם על עונש מוות למחבלים שיעלה מחר להצבעה בכנסת הוא אמר כך: "אני מתנגד. זה לא מועיל לדבר, וכך גם אמרתי בפעם הקודמת". בדבריו ארגמן הדגיש כי הוא מתנגד למדיניות לפיה רק צבא יעצור טרור ומצביע על פיתרון כלכלי שהוא אולי ירדד את הרצון לעשות פיגועים.