ראשי הערים החשודים (ארכיון) (צילום: משה שי, פלאש 90, פייסבוק, חדשות)
ראשי הערים החשודים (ארכיון) | צילום: משה שי, פלאש 90, פייסבוק, חדשות

הבחירות המקומיות שהתקיימו אתמול (שלישי), היו בערים מסוימות דרמטיות יותר, ובערים אחרות דרמטיות פחות, אך עבור מספר ראשי ערים, המצויים בעיצומם של הליכים פליליים - הן היו חשובות במיוחד. בדקנו כמה קולות קיבלו המועמדים החשודים או המואשמים בפלילים.

לצפייה בתוצאות המעודכנות לשעה 07:00 לחצו כאן

נתניה: ניצחון סוחף לפיירברג-איכר

ראש העירייה הוותיקה, מרים פיירברג-איכר, נעצרה בתום חקירה סמויה וארוכה של יחידה 433 לפני כשנתיים בחשד שקיבלה שוחד ובתמורה קידמה פרויקטים יוקרתיים לקבלנים מקומיים, ביניהם אברהם תשובה, אחיו של הטייקון יצחק תשובה.

ניצחון סוחף, מריים פיירברג-איכר (ארכיון) (צילום: Moshe Shai/Flash90, חדשות)
ניצחון סוחף, מריים פיירברג-איכר (ארכיון) | צילום: Moshe Shai/Flash90, חדשות

חקירת פרשת השחיתות הסתיימה בחודש מרס 2017. המשטרה הודיעה אז על סיום החקירה ועל גיבוש תשתית ראייתית לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים על-ידי פיירברג.

על פי התוצאות הראשוניות והלא סופיות, פיירברג קיבלה אתמול כ-47% מהקולות והביסה את המתמודד המוביל, חבר הכנסת לשעבר יוני שטבון שזכה לכ-28% בלבד מהקולות. פיירברג נבחרה לראשונה לעמוד בראש העירייה בשנת 1998 וזו תהיה עבורה כהונתה הרביעית.

אשקלון: מתח עד השנייה האחרונה

לפני כשנה וחצי הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד ראש העיר איתמר שמעוני בעבירות של שוחד, מרמה, הפרת אמונים והלבנת הון יחד עם אחיו עופר שמעוני ואנשי העסקים יואל דוידי ומשה פונטה. בפברואר 2017 החליטה הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות להשעות את שמעוני מכהונתו והוטלו עליו מגבלות לכהונתו כחבר מועצה.

שמעוני. על חודם של 350 קולות (צילום: פלאש 90, חדשות)
ייבחר למרות כתב האישום? שמעוני | צילום: פלאש 90, חדשות

בחודש מרס האחרון הגיש היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בקשה להאריך את השעייתו של ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני ואת המגבלות שהוטלו עליו לתקופה של שנה נוספת.

המאבק בבחירות באשקלון מותח ויימשך ככל הנראה עד הרגע האחרון. לפי שעה, שמעוני זכה ל-39.8% מהקולות כשמי שמוביל עליו עם 40.5% מהקולות הוא תומר גלאם, מי שמכהן כעת כראש העיר בפועל.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

ראשון לציון:

ראש העיר דב צור נחקר ואף נעצר בחשד לקבלת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים בפרשה שבמרכזה עומד חבר הכנסת דוד ביטן. צור הכחיש את החשדות נגדו ואמר כי הוא בטוח שייצא נקי: ממצאי החקירה עוד לא הוגשו לפרקליטות. צור חזר לעירייה תחת מגבלות ונאסר עליו להשתתף או לצפות בישיבות הוועדה לתכנון ולבנייה, ועדת המכרזים והחברה הכלכלית של העיר.

בדרך לסיבוב שני, דב צור (צילום: תמר מצפי, גלובס, חדשות)
בדרך לסיבוב שני, דב צור | צילום: תמר מצפי, גלובס, חדשות

לפי שעה ראש המעיר המכהן מוביל על סגנו, ונציג הצעירים רז קינסטליך עם 32% מהקולות לעומת 22% של המועמד הצעיר. בעיר יתכוננו לבחירות בסיבוב השני בעוד כשבועיים.