דו"ח חושף: פקיסטן היא ממלכת הטרור החדשה

פקיסטן מהווה איום טרור עולמי פי שלוש מהאיום שמציבה סוריה לעולם, כך קובע דו"ח GTTI • עוד נמצא כי פקיסטן בראש המדינות המשמשות כחממה לארגוני טרור

לוחמי אל-קאעידה // צילום ארכיון: רויטרס

פקיסטן נמצאת בראש המדינות המשמשות כחממת גידול לארגוני טרור - כך קובע דו"ח GTTI שכותרתו: "האנושות בסיכון - איום הטרור הגלובלי".

על פי הדו"ח שחובר על ידי אוניברסיטת אוקספורד בשיתוף קבוצת פורסייט אסטרטגיות, פקיסטן משמשת כנמל מבטחים לארגוני הטרור ומטפחת את בסיסי הטרוריסטים בשטחה. 

בעוד שהטאליבן באפגניסטן מהווה את האיום המקסימלי על הביטחון הגלובלי, פקיסטן היא זו שממוקמת בראש המדינות המעניקות מקלט לבסיסים של ארגוני הטרור. לפי הדו"ח, פקיסטן משמשת כקרקע פוריה לטיפוח בסיסים של טרור ואחראית פי שלוש לאיום של טרור נגד האנושות מסוריה. 

"אם נסתכל על קבוצות הטרור המסוכנות ביותר, לפי ניתוח הנתונים הסטטיסטים, נמצא שפקיסטן מארחת, מסייעת ותומכת ברוב קיני הטרור הפועלים באפגניסטן", נכתב בדו"ח.  

הדו"ח המתפרס על פני 80 עמודים, נועד לנתח את הסיכונים והאתגרים העולמיים בשנים הקרובות, במסגרת המדיניות הגלובלית להכשלת הטרור העולמי. 

"מגמת העלייה בעמדות קיצוניות, כולל שימוש לרעה בנשק להשמדה המונית ומאמצים לשיבושים כלכליים גלובליים, עלולה לערער את התקדמותה של האנושות, או אפילו את הישרדותה בתקופה הנוכחית עד שנת 2030. כל האיומים הללו קשורים זה לזה באמצעות פעילות טרור", קובעים מחברי הדו"ח. 

בכיר הטרוריסטים אוסמה בן לאדן // צילום: AP 

הדו"ח ניתח 200 קבוצות המעורבות בפעילות טרור במחצית הראשונה של המאה ה-21, ומצא כי רק כרבע מהקבוצות שנבחנו, התבססו בפעילותן על פרשנות עצמית אידיאולוגית.  מתוך אותן קבוצות טרור, בלט ארגון דאעש, שהצליח להוביל ולמשוך תשומת לב תקשורתית רבה במשך קרוב לחמש שנים, בזכות פעילותו במדיה החברתית. עם זאת, הדו"ח מצא כי בין עלייתו לירידתו של דאעש, דווקא ארגון אל-קאעידה הצליח לשמור על מקומו כרשת הטרור היציבה ביותר ברשת.

הגורם המשמעותי ביותר שמשפיע על עתיד ארגוני הטרור, הוא התמיכה שהם מקבלים ממדינות, מארגוני ביון ומרשתות פליליות. "ארגון אל-קאעידה נולד בפקיסטן, ובהמשך היא זו שהשפיעה על אפגניסטן. פקיסטן העניקה מקום מקלט בטוח למנהיג הארגון לשעבר בן לאדן במתחם ענק ליד הבסיס הצבאי שלה באבוטאבאד", נכתב בדו"ח. 

 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר