סזאר סאיוק החשוד בשליחת הפצצות (צילום: AP, חדשות)
סזאר סאיוק החשוד בשליחת הפצצות | צילום: AP, חדשות

שעות לפני שסזאר סאיוק נעצר, החשוד המרכזי בגל חבילות הנפץ שנשלחו השבוע, הוא תקלט במועדון חשפנות בפלורידה שם אף אחד לא ידע על דעותיו הפוליטיות. סאיוק חשוד בשליחת 14 מטעני נפץ דרך הדואר לדמוקרטים בכירים ומתנגדי טראמפ ברחבי ארה"ב, ואם יורשע הוא עשוי להישלח לתקופת מאסר של עד 48 שנים.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

סאיוק בן ה-56 נעצר אתמול בבוקר לאחר שדגימות DNA, טביעות אצבע ואיכונים מהטלפון הנייד שלו הובילו את חוקרי ה-FBI לחנות אביזרי רכב בדרום פלורידה. החוקרים איתרו את סאיוק בעת שעמד להיכנס לטנדר הלבן שלו, המכוסה במדבקות תמיכה בנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ובתמונות של חלק ממבקריו בתוך ציור של מטרה.

אמש עצרו הרשויות במיאמי עצרו את סאיוק, לאחר ששלוש חבילות חשודות נוספות התגלו בשני מתקני חלוקת דואר בפלורידה ובמנהטן. בשני המקרים הללו היה דמיון רב לחבילות דומות נשלחו במהלך השבוע למספר אנשי מפתח בפוליטיקה האמריקנית, רובם מתנגדים לממשלו של טראמפ. בין האישים אליהם יועדו החבילות החשודות: הנשיא לשעבר ברק אובמה, בני הזוג קלינטון והשחקן רוברט דה-נירו.

המטענים עוררו בהלה גדולה בארה"ב (צילום: רוייטרס, חדשות)
המטענים עוררו בהלה גדולה בארה"ב | צילום: רוייטרס, חדשות

לאחר ששתי החבילות החשודות התגלו בשישי במתקן בפלורידה, הוזעקו למקום כוחות גדולים של ה-FBI על מנת לנטרל את הסכנה. על החבילות נרשמה כתובת ביתו של הסנאטור הדמוקרטי קורי בוקר, והן דמו למטעני הנפץ שנשלחו במהלך השבוע לפוליטקאים נוספים. הסרטונים ממצלמות האבטחה שהוחרמו בידי הסוכנים וראיות נוספות שנאספו במקום ככל הנראה היוו חלק משמעותי בתפיסתו של סאיוק.

במקביל החבילה החשודה שנמצאה במרכז דואר בניו יורק יועדה לראש המודיעין בדימוס ג'יימס קלאפר. "החבילה דומה באופן מחשיד למטענים אחרים שנשלחו בימים האחרונים ברחבי המדינה", נמסר ממשטרת ניו יורק. יחידת חבלנים הוזעקה והיא טיפלה במטען צינור הדומה לכאלו שנשלחו. קלאפר הגיב על החבילה שיועדה עבורו ואמר כי "זהו מקרה ברור של טרור, אין בכלל שאלה פה".